۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۷۸۶۵۲
حجت الاسلام ناطق نوری:

اجرای صحیح عدالت آرامش را در جامعه حاکم می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناطق نوری حضرت علی(ع) را مجسمه عدل و انسانیت معرفی کرد و افزود: ایشان همه عمرش را برای اجرای عدالت و دفاع از حق در طلب اخلاص گذاشت.
حجت الاسلام علي اكبر ناطق نوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری دوشنبه شب در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی(ره) ساری، شب های قدر را فرصتی برای خودسازی دانست و گفت: باید تلاش کنیم از معنویت این شب ها توشه ای برای آخرتمان برداریم.

 

 

وی در ادامه سخنان خود ،حضرت علی(ع) را مجسمه عدل و انسانیت معرفی کرد و افزود: ایشان همه عمرش را برای اجرای عدالت و دفاع از حق در طلب اخلاص گذاشت.

 

 

حجت الاسلام ناطق نوری با اشاره به این که امام علی(ع) اگر مسؤولیت حکومت را پس از خلیفه دوم نپذیرفت به دلیل دفاع از حق و عدل بود، ادامه داد: ایشان اگر 25 سال سکوت کرد برای حفظ اسلام، ارزش های اسلامی و دفاع از حق و اعتراض به ناحقی ها و بی عدالتی ها بود.

 

 

وی افزود: اگر بعد از 25 سال به سراغش می روند تا بعد از خلیفه سوم مسؤولیت را بپذیرد، اما نمی پذیرد چون برای دفاع از حق و عدل بود.

 

 

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ادامه داد: زمانی که به خانه آن حضرت هجوم می آورند و درخواست می کنند که خلافت را بعد از 25 سال سکوت بپذیرد، می فرمایند؛ مرا رها کنید غیر علی را انتخاب کنید زیرا صحنه ها و فراز و نشیب های رنگارنگی در پیش است و تحمل علی را نخواهید داشت.

 

 

وی افزود: آن حضرت فرمود؛ اگر من پاسخ مثبت بدهم و مسؤولیت را بپذیرم به آنچه حق تشخیص می دهم عمل می کنم نه آنچه شما می خواهید که باز هم اصرار می کنند و پذیرفتنش هم باز برای اجرای عدل و احقاق حق است.

 

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که از نظر جامعه شناسی انسان ها چند دسته هستند، گفت: یک عده از انسان ها روش و سبک زندگی آنها گونه ای است که نه دشمن تولید می کنند و نه دوست جذب می کنند به عبارتی حرف، عمل، اندیشه و رفتارشان نه دشمن زا و نه دوست زا است و به عبارتی انسان های خنثی و بی خاصیت هستند.

 

 

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: عده ای دیگر در جامعه هستند که روش آنها دوست زایی است و جاذبه محض هستند و با هیچ کس دعوا حرف و به کسی هم انتقاد ندارند و با همه صلح کل هستند.

 

 

وی با اشاره به این که در جهان بینی اسلام این ها انسان های خوبی نیستند و مؤمن، مسلمان و کسی که هدف دارد این طور نیست، خاطرنشان کرد: آن دسته ای نحوه زندگی آنها به گونه ای است که همه رو جذب می کنند تا از آنها راضی باشند قطعاً بدانند که خدا از آنها راضی نیست و این ها از نظر جهان بینی اسلام محکوم هستند.

 

 

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان این که این دسته از افراد هواشناسی و موج سواری آنها خوب است، تصریح کرد: این مجموعه تا می بینند گروه جدیدی آمدند زنده باد و مرده باد خود را به سود این ها می کنند و زمانی که این دسته رفتند در مقابل آنها به سرعت دور می زنند.

 

 

وی با بیان این که این دسته از افراد بسیار خطرناک هستند، ادامه داد: آنها هم خودشان، هم جامعه و هم مسؤولان را نیز آلوده و فاسد می کنند.

 

 

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به این که این دسته افراد آدم های متملق، چاپلوس و بله قربان گویی هستند، ادامه داد: انسان هایی که هوا شناس خوبی هستند هم برای خود، جامعه و برای مسؤولان خطرناک هستند.

 

 

وی در ادامه با بیان این که عده ای دیگر جاذبه محض هستند و با هر قشری ارتباط دارند، گفت: همچنین دسته ای دیگر نیز وجود دارند که مقابل آنها قرار دارند یعنی دافعه محض هستند و با همه دعوا دارند.

 

 

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان این که عده ای دوست دارند اپوزسیون باشند و هر کسی نیز سر کار بیاید نق می زنند و مخالف جویی می کنند، ادامه داد: این گروه با همه دشمنی و سر دعوا دارند و دیگران را طرد می کنند و می تواند گفت انسان های خطرناک تر از گروه اول هستند.

 

وی با بیان این که از ابتدای تاریخ اسلام تا به امروز ما همچنان گرفتار متملق ها و تندروها بودیم، افزود: این دو گروه عامل بدبختی اسلام در تاریخ بوده اند.

 

 

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به این که انسان های تندروی بی منطق با همه دشمن هستند، خاطرنشان کرد: یعنی در یک کشور یک آدم سالم و مسؤول متدین نیست این گونه افراد همه را با یه چوب می رانند و دزد اعلام می کنند و مخالفت کردن این دافعه است و این هم خطرناک است.

 

 

حجت الاسلام ناطق نوری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که عده ای دیگر هم هستند که هم جاذبه و هم دافعه دارند یعنی روش آنها هم دوست زا و هم دشمن زا است، گفت: باید ببنیم که دوست زایی آنها چه کسانی را جذب و دشمن زایی آنها نیز چه کسانی را جذب می کند.

 

 

وی ادامه داد: عده ای روش آنها دوست زا است، اما برخی دیگر از انسان های هواپرست، بی ربط و عیاش را جذب می کنند و آدم های عاقل، متدین و مسلمان را دفع می کنند.

 

 

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان این که سیره و روش حضرت علی(ع) برگرفته از قرآن است، افزود: در منش و روش علی با کفار سر ناسازگاری وجود دارند و با جنایت کاران و آدم های ستمگر کنار نمی آیند، نسبت به خوب ها جاذبه دارند و در برابر بدها دافعه دارند.

 

 

وی با بیان این که حضرت علی(ع) هم جاذبه دارد و هم دافعه، خاطرنشان کرد: روش آن حضرت هم دشمن و هم دوست تولید می کند.

 

 

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: زمانی که ما می گوییم شیعه علی هستیم باید روش ما در زندگی نیز منطبق با سیره آن حضرت و باید علائمی از شیعه بودن در درون ما وجود داشته باشد.

 

وی با بیان این که شیعه علی پیرو علی است و پیروی از علی می کند، خاطرنشان کرد: کسی که پیرو علی است در حق مردم، حلال و حرام خدا، نوامیس مردم و آبروی مردم توجه بسیاری به خرج می دهد.

 

 

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با تأکید بر این که روش علی اجرای صحیح عدالت در جامعه بود، گفت: اگر در جامعه عدالت پیاده شود جامعه آرامش خواهد گرفت.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات 24 خرداد اشاره کرد و با بیان این که ملت ایران با حضور خود حماسه مورد نظر رهبری نظام را خلق کردند، گفت: بعد از مدت ها یک روحانی باسوا، فاضل، پرسابقه در انقلاب و قبل ازآن مسؤولیت امور اجرایی کشور را عهده دار شد.

 

 

حجت الاسلام ناطق نوری ادامه داد: نفس این انتخابات، حضور مردم و انتخاب آقای روحانی یک آرامشی را به جامعه داد و امروز یک شادابی در جامعه حاکم است./950/پ202/ب

ارسال نظرات