۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۷۸۷۵۷
همزمان با روز شهادت امام علی؛

ساخت درب های رواق حرمین عسکریین در خوزستان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ ساخت درهای رواق حرمین عسکریین همزمان با روز شهادت امام علی(ع) در چهار شهرستان استان خوزستان آغاز شد.
بازديد رئيس مجلس اعلاي شيعيان عراق از کارگاه ساخت ضريح حرمين عسکريين

رستم قلندری، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از آغاز ساخت درب های رواق حرمین عسکریین در خوزستان همزمان با شهادت امیرمؤمنان(ع) خبر داد.

قلندری با بیان این که ساخت های درب های رواق حرمین عسکریین با موافقت تولیت این آستان متبرکه صورت گرفته است، اظهار داشت: این درب ها به دست هنرمندان اصفهانی و شیرازی در شهرهای اهواز، اندیمشک، امیدیه و آبادان ساخته می شوند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در ادامه گفت: بیش از 40 نفر از نجاران استان خوزستان با نظارت هنرمندان اصفهانی و شیرازی درب های رواق حرمین عسکریین را می سازند.

وی با بیان این که کار ساخت درهای حرمین عسکریین تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: هزینه ساخت یک جفت از درهای حرمین عسکریین حدود دو و نیم میلیارد ریال برآورد شده است.

قلندری استقبال پرشور مردم استان خوزستان از ضریح امام حسین(ع) را دلیل اصلی میزبانی ساخت درهای حرمین عسکریین در استان خوزستان دانست و افزود: استقبال پرشور از ضریح امام حسین(ع) در شهرهای گوناگون استان نشان دهنده عشق و ارادت مردم به اهل بیت بود.

وی با اشاره به استقبال شهرستان های استان خوزستان جهت میزبانی ساخت درب های حرم امامین عسکریین اظهار داشت: با تلاش دوستان کارگاه های ساخت این درب ها در خوزستان برپا شده است./9464/ت303/غ

ارسال نظرات