۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۷۸۹۵۵
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(23)؛

عنایت امام زمان شیعیان را در برابر گرفتاری ها و حوادث عالم استوار کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با قرائت اشعاری در وصف حضرت امام زمان(عج)، اظهار داشت: در این شب های عزیز از حضرت امام زمان(عج) بخواهیم که برای ملت ایران، کشور عزیزمان و رهبری گرامی دعا کنند و این دعاهای ایشان است که حافظ ما است.
آيت الله موسوي جزايري در سيماي سحرخيزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و سومین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به عبارت «وَاَشْهَدُ اَنَّکُمُ الاْئِمَّةُ الرّاشِدُونَ الْمَهْدِیُّونَ الْمَعْصُومُونَ الْمُکَرَّمُونَ الْمُقَرَّبُونَ الْمُتَّقوُنَ الصّادِقُونَ الْمُصْطَفَوْنَ الْمُطیعُونَ لِلّهِ الْقَوّامُونَ بِاَمْرِهِ الْعامِلُونَ بِاِرادَتِهِ الْفاَّئِزُونَ بِکَرامَتِهِ اِصْطَفاکُمْ بِعِلْمِهِ وَارْتَضاکُمْ لِغَیْبِهِ وَاخْتارَکُمْ لِسِرِّهِ وَاجْتَبیکُمْ بِقُدْرَتِهِ وَاَعَزَّکُمْ بِهُداهُ وَخَصَّکُمْ بِبُرْهانِهِ»، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) برگزیده و از مخلوقات برتر الهی هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این توسل به ائمه اطهار(ع) به ویژه در شب های قدر بسیار مهم و با ارزش است، ابراز داشت: وقتی حضرت آدم(ع) به آن درخت نزدیک شد و ترک اولی کرد، خداوند برای او کلماتی را فرستاد و به وسیله این کلمات بود که خداوند توبه حضرت آدم(ع) را قبول کرد و آن کلمات اسماء حسنه پنج تن آل عبا بود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که مقبولیت توبه حضرت به وسیله پنج تن آل عباء در کتب اهل سنت و شیعه وجود دارد، بیان داشت: معتبرترین کتاب های اهل سنت داستان توسل حضرت آدم به پنج تن آل عباء را تأیید کردند و این داستان از سوی هیچ گروهی قابل تحریف نیست.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با اشاره به توسلات پیامبران اولوالعزم(ص) به پنج تن آل عباء(ع)، تصریح کرد: در سال های بسیار دور اعماق دریا لوحی را پیدا کردند که در آن کلماتی نوشته شده بود و دانشمندان بسیاری تحقیق کردند که این لوح مربوط به کدام زمان است و با تحقیقات متوجه شدند که مرتبط با زمان حضرت نوح(ع) و از باقیمانده های کشتی نوح است.

آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد: پس از ماه ها تحقیق و کاووش کلمات این لوح که با زبان سریانی نگاشته شده بود، معادل سازی شدند و متوجه شدند این اسامی پنج تن آل عباء است که در آن سال این قضیه بسیار در جهان سر و صدا کرد و سبب شد که بسیاری به مذهب تشیع گرایش پیدا کنند و دید بسیاری را نسبت به شیعیان تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به شب قدر، ابراز داشت: معرفت و منزلت، تقدیر و تنگی از جمله معنایی هستند که برای شب های قدر در نظر گرفته شده است و در این شب ها فرشتگان نازل می شوند اما این فرشتگان بر کسانی نازل می شوند که حجت برتر خداوند و اشرف مخلوقات هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که شب قدر در رأس همه زمان ها و شب ها است، خاطرنشان کرد: شب قدر، ویژه امام زمان(عج) است و این شب ها، شب های توسل به حضرت صاحب الزمان(عج) است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که دعا و عنایت حضرت امام زمان(عج) شیعیان را از گرفتاری ها و حوادث نجات داده است، تصریح کرد: این دعا و عنایت امام زمان(عج) است که ما شیعیان را در برابر گرفتاری ها و حوادث عالم استوار کرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی سخنانش با قرائت اشعاری در وصف حضرت امام زمان(عج)، اظهار داشت: در این شب های عزیز از حضرت امام زمان(عج) بخواهیم که برای ملت ایران، کشور عزیزمان و رهبری گرامی دعا کنند و این دعاهای ایشان است که حافظ ما است./9461/پ202/ب

ارسال نظرات