۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۳۳۴
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(25)؛

پایداری در برابر مشکلات راه دستیابی به تعالی معنوی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری دستیابی به تعالی الهی را در گرو صبر و پایداری در برابر مشکلات و مصائب دانست و گفت: ائمه اطهار(ع) «الْقَوّامُونَ بِاَمْرِهِ» بودند و در برابر همه مصائب و مشکلات پایداری می کردند و لحظه ای عقب نشینی نمی کردند.
آيت الله موسوي جزايري، سيماي سحرخيزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و پنجمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به عبارت «وَاَشْهَدُ اَنَّکُمُ الاْئِمَّةُ الرّاشِدُونَ الْمَهْدِیُّونَ الْمَعْصُومُونَ الْمُکَرَّمُونَ الْمُقَرَّبُونَ الْمُتَّقوُنَ الصّادِقُونَ الْمُصْطَفَوْنَ الْمُطیعُونَ لِلّهِ الْقَوّامُونَ بِاَمْرِهِ الْعامِلُونَ بِاِرادَتِهِ الْفاَّئِزُونَ بِکَرامَتِهِ اِصْطَفاکُمْ بِعِلْمِهِ وَارْتَضاکُمْ لِغَیْبِهِ وَاخْتارَکُمْ لِسِرِّهِ وَاجْتَبیکُمْ بِقُدْرَتِهِ وَاَعَزَّکُمْ بِهُداهُ وَخَصَّکُمْ بِبُرْهانِهِ»، اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) به امر خداوند متعال ایستادگی می کنند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان پایداری و ایستادگی در برابر احکام و دستورات الهی از ویژگی بارز ائمه اطهار(ع) است، ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) در برابر دستورات الهی پایدار بودند و در راه خداوند متعال قیام می کردند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان شهادت درست و صحیح را از مصادیق قیام در مسیر خداوند متعال است دانست و گفت: در هر شرایطی که هستیم باید شهادت درست و صحیح را به زبان بیاوریم و نباید شهادت دروغ بگوییم.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که پیغمبران و ائمه اطهار(ع) در برابر احکام الهی عقب نشینی نمی کردند و ثابت قدم بودند، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) « الْقَوّامُونَ بِاَمْرِهِ» بودند و در برابر همه مصائب و مشکلات پایداری می کردند و لحظه ای عقب نشینی نمی کردند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به داستان حضرت نوح(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت نوح(ع) از سوی قوم خود بسیار مورد اذیت و آزار قرار گرفت و در درگاه خداوند شکایت می کرد اما لحظه ای از رسالت خود عقب نشینی نکرد و در برابر حکمت ها و دستورات الهی ثابت قدم بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به دوران زندگانی حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: انواع بلاها و مشکلات را برای حضرت امام علی(ع) ایجاد کردند و ایشان را اذیت و به امام(ع) هتک حرمت می کردند اما امام علی(ع) در برابر حکمت ها و دستورات الهی ثابت قدم ماند و لحظه ای عقب نشینی نکرد.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) با پایداری و ثابت قدمی در برابر ولایت و راه حق زندگانی خود را تقدیم کرد، ابراز داشت: حضرت زهرا(س) پس از وفات پیامبر(ص) بسیار مصیبت به خود دیدند و ایشان و امام علی(ع) آزاد دادند که سبب شد دختر گرامی رسول الله(ص) شبانه تغسیل و تدفین و قبر ایشان مخفی باشد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که ائمه اطهار(ع) از اهداف و راه حق لحظه ای عقب نشینی نکردند، اظهار داشت: همه ائمه اطهار(ع) با شمشیر یا با سم به شهادت رسیدند و در راه حفظ ارزش ها و دستورات الهی ثابت قدم و پایدار باقی ماندند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان گفت: در صحرای عاشورا امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) ولایت تکوینی داشتند و می توانستند با یک نفرین سپاه و حکومت یزید را «کون فیکون» کنند اما صبر و پایدار ماندند و به کمال الهی رسیدند.

آیت الله موسوی جزایری دستیابی به تعالی الهی را در گرو صبر و پایداری در برابر مشکلات و مصائب دانست و گفت: باید در برابر مشکلات و مصائب صبر و پایدار باشیم و همچون ائمه اطهار(ع) در برابر مشکلات کوه راسخ و پولادین باشیم و ذره ای از اهداف عالیه الهی عقب نشینی نکنیم./9461/پ203/س

ارسال نظرات