۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۸۰۲۲۴
آیت الله شبستری:

سکوت در برابر هجوم تبلیغاتی علیه نظام اسلامی پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام از هر فرصتی برای تضعیف جایگاه ولایت و رهبری استفاده می کنند، نباید در برابر هجمه تبلیغاتی دشمنان ساکت نشست.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دانش‌آموزان بسیجی شرکت کننده در سومین دوره اردوی آموزشی طرح ولایت دانش آموزان استان در تبریز اظهار داشت: مهم‌ترین اصل که در طول سه دهه گذشته از انقلاب حراست کرده، تبعیت از ولایت فقیه است.


وی با بیان این‌که بسیجیان در خط مقدم مقابله با جریان‌های انحرافی و فتنه‌های عقیدتی دشمنان نظام قرار دارند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام از هر فرصتی برای تضعیف جایگاه ولایت و رهبری استفاده می کنند، نباید در برابر هجمه تبلیغاتی دشمنان ساکت نشست.


آیت الله شبستری ادامه داد: تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده تا زمانی که ملت بیدار بوده و در تبعیت از ولایت فقیه حضوری آگاهانه و همراه با بصیرت داشتند، دشمنان نتوانسته‌اند گزندی به ایران اسلامی وارد کنند، در حقیقت تفکر تبعیت محض و بی چون و چرا از ولایت ریشه در تفکر بسیج دارد.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که نظام سلطه به کمک رسانه های فراگیر خود درصدد شبهه افکنی در مبانی اصیل دینی به ویژه اصل ولایت مطلقه فقیه هستند، تصریح کرد: تلاش اصلی استکبار جهانی تضعیف جایگاه و شأن ولایت مطلقه فقیه در نظام اسلامی ایران است، چراکه ولایت نکته قوت و اتکای نظام اسلامی است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تضعیف نقش و جایگاه ولایت فقیه همواره جزو اولویت‌های دشمنان در براندازی نظام اسلامی ایران بوده است، گفت: بسیج نقش محوری و اساسی در دفاع از حریم ولایت بر عهده دارد، حقیقت ار آن است که برای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت باید در مسیر ولایت گام برداشت.


وی با بیان این‌که جلب رضایت حضرت ولی عصر(عج) در دوران غیبت کبری تنها با تبعیت از ولایت فقیه محقق خواهد شد. تصریح کرد: مبارزه منطقی و عقلایی با رسانه‌های غربی، ترویج فرهنگ ولایت‌مداری در جامعه است که همگان در این مسیر مهم به سهم خود رسالت حساسی بر عهده دارند.


همچنین نادر ارسلانی زاده، مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی اشاعه تفکر بسیجی میان دانش آموزان، تربیت کادر برای بسیج دانش آموزشی، ایجاد حس مسؤولیت پذیری و ارتقای بصیرت و آگاهی دانش آموزان در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و  فرهنگی را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: امسال طرح ولایت با عنوان اردوی آموزشی جانشین فرماند هان مقاومت، دبیران و مربیان حلقه های صالحین بسیج دانش آموزی در دو مرحله مجزا  ویژه برادران و خواهران اجرا می شود.


وی موضوع های آموزشی این دوره را مباحث اخلاقی، تربیتی، معنوی و بصیرتی دانست و افزود: دانش آموزان در 32 ساعت درسی با موضوع های کلیات شجره طیبه، شرح وظایف دبیر حلقه های صالحین، کارگاه آموزش نظری و عملی، الگو گیری، اندیشه مطهر، فضای مجازی، دفاع مقدس، فعالیت های گروهی، فرهنگی و اجتماعی، جذب و آموزش و سازمان و تشکیلات توسط اساتید مجرب آشنا خواهند شد.


ارسلانی زاده با اشاره به این‌که طرح ولایت دانش آموزان بسیجی استان در اردوگاه الغدیر تبریز و با حضور 500 نفر از برادران و خواهران اجرا می شود، افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، استفاده از فضای مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای، شبی با قرآن و شهدا و زیارت قبور شهدای گمنام از برنامه های جنبی در مدت 5 روزه اقامت داشن آموزان خواهد بود./935/پ202/س

ارسال نظرات