۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۸۰۸۴۲
نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الحسین:

اشتباه مرسی پاک‌سازی نکردن مصر از باقی‌مانده حسنی مبارک بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان گفت: اشتباه مرسی پاک سازی نکردن مصر از مخالفان و دیگر گروه‌ها و جریان‌های حکومتی بود، مرسی تفاله‌های باقی مانده از حسنی مبارک را در مصر باقی گذاشت و سابقه مدیریت کلان کشور را نداشت و با نیروهای آمریکایی سر سازش داشت.
مصر

حجت الاسلام محمد رضوی راد، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب کشور، در خصوص تحولات اخیر مصر گفت: خلأ رهبری دینی، نادیده گرفتن حقوق مردم و آشکار شدن ظلم و ستم حاکم دیکتاتوری، سبب بحران مصر شد.


وی افزود: این مسأله مسلم است که هر کجا نظام دیکتاتوری حاکم باشد از سوی مردم حرکت انقلابی و جنبش جدید ایجاد خواهد شد.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین با اشاره به ریشه‌ای نبودن تحولات کشور مصر اظهار داشت: تحولی که در مصر ایجاد شد حرکت ریشه‌ای نداشت در واقع نداشتن رهبری واحد که همه احزاب، گروه‌ها و جریانات مردم گوش به فرمان او باشد سبب این تحول شد.

وی به اشتباهات مرسی در دوران حکومت اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اشتباهات مرسی این بود که ارتش را به خود وابسته نکرد و با همان پنجاه درصد مردم در خیابان‌ها شبه کودتا به راه انداخت.


حجت الاسلام رضوی راد اضافه کرد: اشتباه دیگر مرسی پاک سازی نکردن مصر از مخالفان و دیگر گروه‌ها و جریان‌های حکومتی بود، مرسی تفاله‌های باقی مانده از حسنی مبارک را در مصر باقی گذاشت و سابقه مدیریت کلان کشور را نداشت و با نیروهای آمریکایی سر سازش داشت.


وی در پاسخ به این سؤال که «آیا امکان بازگشت مرسی به حکومت وجود دارد» اظهار داشت: بازگشت مرسی به حکومت معلوم نیست مگر با 50 درصد مردم و گروه‌های فعال در مصر که آن هم بعید به نظر می‌رسد، چرا که مصر دارای شرایط پیچیده‌ای است و تفکرات متضاد در آن وجود دارد و فاقد رهبر دینی است.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین همدان افزود: اگر مصری‌های بتوانند مسأله رهبری را حل کنند که عزت مصر را پیگیری کند، مشکل کشور حل خواهد شد./957/ت302/س

ارسال نظرات