۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۰۹۹۰
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

بحران امروز مصر تهدیدی جدی برای بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پشت صحنه وقایع مصر را آمریکا و صهیونیست ها دانست و گفت: استکبار جهانی می خواهد این وضعیت را در سایر کشورهایی با موج بیداری اسلامی به میدان آمده اند نیز پیاده کند.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي حجت الاسلام و المسلمين رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که استکبار جهانی می خواهد وضعیت فعلی مصر را در دیگر کشورهای اسلامی نیز پیاده کند، اظهار داشت: آنها می خواهند نیروهایی را که با موج بیداری اسلامی به میدان آمده اند را به جان هم بیندازند؛ مشکل امروز مصر خطری برای بیداری اسلامی است زیرا دشمنان می خواهند این شیوه را در جاهای دیگر دنبال کنند.

وی نتیجه درگیری میان مسلمانان را تقویت رژیم جعلی و غاصب اسراییل و ضعف نیروهای مقاوم در برابر آنها دانست و گفت: آمریکا، صهیونیست ها و استکبار جهانی پشت صحنه درگیری هایی هستند که میان مسلمانان اتفاق می افتد؛ آنها سعی دارند ارتش ها را تضعیف کنند و نیروهای اسلامی را تحلیل دهند تا بتوانند توطئه های خود را بهتر اجرا کرده و حاشیه امنی برای اسراییل ایجاد کنند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نبودن رهبری واحد و قوی را یکی از مهم ترین نقاط ضعف مصر دانست و گفت: در کشورهایی که بیداری اسلامی رخ داده است و به ویژه در مصر خلاء رهبری کاملا محسوس است، رهبری که بتواند این بحران ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی عملکرد نامطلوب مرسی را یکی از دلایل نابسامانی های کنونی مصر دانست و ابراز داشت: این مطلب سوژه ای به دست مخالفان داد تا از آن سوء استفاده کنند.

عدم پایبندی مرسی به اهداف انقلاب، مصر را دچار مشکل کرد

وی افزود: مرسی آن گونه که باید به اهداف انقلاب پایبند نبود، به اسراییل روی خوش نشان داد و به آمریکا تمایل داشت، در تصمیم گیری ها، مشورت ها و مسؤولیت ها از نیروهایی که انقلاب کرده بودند و اسلام را می خواستند استفاده نکرد؛ این عوامل باعث سرخوردگی این نیروها از حکومت شد و فکر کردند راه نجاتشان در تغییر حکومت است غافل از این که آمریکا در پشت صحنه آماده سوء استفاده از این موقعیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیان بهترین راه حل برای نجات مصر از این وضعیت، گفت: باید نیروهای انقلابی که در این موج بیداری نقش داشته اند متحد شوند، باهم مذاکره کنند و با هدف مشترک در برابر دشمن مشترک بایستند؛ به جای خونریزی و افتادن به جان هم در راه مبارزه با ظلم، صهیونیست و توطئه های آنها متحد شوند و دست رد به سینه آنها بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که اگر در میان ارتش مصر افراد عاقلی وجود داشته باشد باید جلوی این خونریزی ها را بگیرند، تصریح کرد: همان گونه که ارتش ما در دوران انقلاب به مردم پیوست آنها هم به ملت خود بپیوندند.

وی راه حل مصر را در گفت‌وگو و رایزنی دانست و گفت: کشورهای اسلامی، افراد ذی نفوذ در میان آنها و مجامع اسلامی باید به میدان بیایند و این فتنه طراحی شده از سوی استکبار را خنثی کنند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که ادامه روند کشتارها و خونریزی ها نه به نفع اسلام و نه به نفع انقلاب اسلامی مصر است، اظهار کرد: بدون شک در این میان تنها آمریکا و اسراییل سود می برند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ملت مصر باید بیش از پیش هوشیار و بیدار باشند و با رایزنی مشکلات خود را حل کنند و در حال حاضر تمام همت خود را در خنثی کردن توطئه مستکبران به کار بندند و علیه آمریکا و اسراییل متحد شوند چرا که این راه نجات این ملت است./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات