۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۸۱۰۶۷
ادامه بحران در مصر؛

اخوان المسلمین: رویارویی با کودتا تا سقوط حکومت نظامیان ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری رسا ـ در بسیاری از میادین قاهره، تعداد زیادی از هواداران محمد مرسی تا پاسی از شب در خیابان ها بودند و علیه حکومت کودتا شعار می دادند.
وضعيت فوق العاده مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: جمعیت سراسری "دفاع از مشروعیت نظام" که فعالیت های سیاسی را در مخالفت با کودتای نظامی سازماندهی می‌کند، از هواداران محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده، خواسته بود که شامگاه شنبه به خیابان بیایند و از ساعت 7 شب تا 6 صبح در خیابان ها بمانند.


به گزارش دویچه وله؛ هدف مخالفان، ضدیت با وضعیت فوق العاده و مقررات عبور و مرور است که از جانب دولت موقت اعلام شده است. به دستور دولت، مردم عادی در ساعات شبانه، حق رفت و آمد را ندارند.


به دنبال فراخوان اخوان المسلمین، در بسیاری از میدان ها و خیابان های قاهره، تعداد زیادی از هواداران محمد مرسی تا پاسی از شب در خیابان ها بودند و علیه حکومت کودتا شعار می دادند. هلیکوپترهای نظامی نیز در ارتفاع پایین بالای سر جمعیت پرواز می‌کردند.


به گفته این خبرگزاری؛ در اسکندریه، دومین شهر مصر نیز نیروهای نظامی و انتظامی کوشیدند از تجمع شبانه طرفداران اخوان المسلمین در مساجد و سایر اماکن عمومی شهر جلوگیری کنند، اما باز هم جمعیت زیادی در طول شب در خیابان ها بودند.

بنا بر این گزارش ها در استان های گوناگون، دهها راهپیمایی علیه زمامداران به راه افتاد. نیروهای مسلح در حمله به تظاهرکنندگان، عده‌ای از آنها را زخمی کردند.


با افزایش خشونت‌ها در روزهای گذشته، شایع شده بود که اخوان المسلمین فعالیت های آینده خود را لغو کرده است. اما اخوان با تکذیب این خبر گفته است که رویارویی با کودتا تا سقوط حکومت نظامیان ادامه خواهد یافت.
/1421/1409/ح


ارسال نظرات