۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۸۱۳۷۶
آزمون جدید ارشاد/7:

وزیر جدید ارشاد از سرمایه عظیم مساجد غفلت نکند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه زنجان با اشاره به خطیر بودن مسؤولیت های فرهنگی در کشور و این که هر کسی از عهده آن بر نمی‌آید، گفت: خواست ما از وزیر ارشاد این است که افراد دلسوز و متدین را در پست‌های فرهنگی کشور قرار دهد.
وزیر جدید ارشاد از سرمایه عظیم مساجد غفلت نکند

حجت الاسلام شیخ حسن بیات، مدیر استانی حوزه علمیه زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با اشاره به چگونگی تحقق شعار اعتدال در دولت یازدهم و بازخورد آن در تصمیمات کلان فرهنگی کشور اظهار داشت: تصور بنده این است که دولت دکتر روحانی با سابقه درخشان شخص ایشان، در مرحله عمل هم بتواند در حد مقدورات به گفته های انتخاباتی خود و شعار اعتدال جامه عمل بپوشاند و از آقای جنتی هم به عنوان وزیر ارشاد انتظار این است که انسان های دلسوز و متدین را در پست های حساس فرهنگی کشور قرار دهد.

 

وی در ادامه افزود: باید بیشترین تلاش وزارت ارشاد برای گرایش مردم به دینداری در مرحله عمل، صورت گیرد و البته انتظار هم نمی رود که همه چیز در مدت وزارت آقای جنتی سر و سامان پیدا کند که این ادعای بیجایی است.

 

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان در ادامه با اشاره به چگونگی در اختیار گرفتن هنر و فرهنگ برای تبلیغ دین و آرمان های نظام اسلامی خاطرنشان کرد: همه مسائل مقدمه ای است برای عبودیت و بندگی؛ و هر ابزاری که بتواند این مهم را فراهم کند مد نظر ما است که البته مقوله هنر در این عرصه می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد، یعنی همان گونه که در کشورهای دیگر هم فرهنگ و اعتقادات خود را از طریق هنر و سینما ابراز می کنند، آقای جنتی هم باید در این راه کوشا باشند.

 

وی افزود: بنابر این اگر بخواهیم هنر را ابزاری برای تبلیغ اهداف مقدس خود قرار دهیم باید زیر ساخت هائی را فراهم شود؛ اما باید توجه داشت که مسائل فرهنگی و هنری دیر بازده است و باید در انتظار تاثیر آن نشست؛ ولی به نظر من هر چه قدر هم در عرصه فرهنگ هزینه شود بجاست و باید وزارت ارشاد بیشتر تلاش خود را صرف تربیت انسان های کار بلد و دلسوز کند.

 

حجت الاسلام بیات در ادامه مساجد و کانون های فرهنگی مساجد را سرمایه ای عظیم برای تربیت انسان های دلسوز برای فردای کشور دانست و عنوان داشت: البته در سرمایه بودن مساجد و کانون های فرهنگی مساجد شکی نیست؛ اما اگر یک طرف قضیه وزارت ارشاد باشد طرف دیگر آن مردم هستند که تا چه اندازه می توانند از این مباحث استفاده کنند، به عنوان مثال الان کتابخانه های مساجد مکان های علمی خوبی است؛ اما این سوال مطرح است که تا چه حد از آن ها استفاده می شود؟ پس اگر وزارت ارشاد برنامه ای طراحی کند ولی استفاده کننده ای نداشته باشد چه دردی را دوا می کند؟

 

وی در پایان فعالیت‌های فرهنگی را کاری بس عظیم نزد خداوند دانست و تأکید کرد: هر کس در این راه قدم بردارد نزد خداوند بالاترین ثواب ها را دارد و مصداق احیای نفس در قرآن است و البته بالاتر از همه اینها همان گونه که گفتم باید وزارت ارشاد تربیت نیروی انسانی دین مدار را در صدر برنامه های خود قرار دهد. /949/ت302/س

ارسال نظرات