۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۸۱۴۵۱

آیت الله شبستری بر رفع ایرادات طرح پزشک خانواده تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری خواستار برقراری عدالت درمانی و رفع ایرادات و نواقص موجود در اجرای طرح پزشک خانواده شد.
آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع اعضای انجمن خیرین سلامت و پزشکان نمونه استان با بیان این‌که جامعه پزشکی رسالت خطیری در سلامت جسم و روان جامعه دارند، اظهار داشت: از دیدگاه مبانی اسلامی علم طب بسیار ارزشمند و مفید به حال جامعه است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به حدیث معروف پیامبر گرامی اسلام که فرموده‌اند؛ «العلم علمان، علم الادیان و علم الابدان» خاطرنشان کرد: بر اساس این حدیث می توان دریافت که علم مورد نیاز جسم را علم طب و پزشکی و مفهوم از علم مورد نیاز روح، دین شناسی و تفقه در مبانی اسلامی است.


امام جمعه تبریز با اشاره به احادیث و روایات مختلف و همچنین آیات قرآنی متعدد پزشکی تصریح کرد: تمامی این احادیث و آیات نشان از اهمیت دیدگاه اسلام به مبانی پزشکی دارد، بنابراین به جرأت می توان اذعان داشت که یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی خودکفایی در عرصه پزشکی و دارویی بوده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود نجات یک انسان را نجات جامعه دانست و گفت: پزشکان از منزلت بالایی برخوردار بوده و کارشان اجر اخروی بسیاری دارد، به شرطی که هدف و نیتشان رضای الهی و خدمت به خلق باشد، از این رو رعایت حال بیماران از طرف مراکر درمانی و مسؤولان پزشکی ضرورت دارد.


آیت الله شبستری خواستار برقراری عدالت درمانی در کشور شد و با تأکید بر رفع ایرادات و نواقص موجود در اجرای طرح پزشک خانواده اظهار داشت: توجه جدی به تسریع در اجرای این طرح در استان را خواستاریم و انتظار می رود دولت جدید با رویکردی جهادی در تأمین سلامت جامعه گام بردارد.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم دارویی ایران از سوی کشورهای مستکبر و سطله‌گر یادآور شد: این امر مغایر با قوانین بین‌المللی و در نقاض با حقوق بشر است، در عین حال مسؤولان باید در تامین داروهای مورد نیاز جامعه و کاهش برخی از اقلام دارویی اقدامات جدی داشته باشند.


همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اصلاح نظام بیمه خدمات درمانی و هدف گذاری مناسب، اظهار داشت: با تحقق این امر هزینه های درمانی مردم کاهش چشمگیر می یابد، از سوی دیگر باید فرهنگ‌سازی مناسب در اجرای طرح پزشک خانواده صورت گیرد./935/پ202/ی

ارسال نظرات