۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۸۱۹۳۹
تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‎بیت:

دهه کرامت باید سکویی برای ارائه خدمات فرهنگی درباره دختر نمونه باشد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‎بیت(ع) با تأکید بر این‎که امروزه هجمه جهانی نسبت به عفاف و حجاب صورت می‎گیرد، گفت: دهه کرامت باید سکوی قوی و مستحکم برای ارائه خدمات فرهنگی درباره دختر نمونه در جهان از منظر دین باشد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي، امام جمعه قم و توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) ظهر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی بزرگداشت دهه کرامت با تأکید بر شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(ع)، گفت: در روایتی آمده «کسی که بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است».

وی ادامه داد: شناخت امام زمان(ع) صرفا شناخت شناسنامهای نیست بلکه فرد باید نسبت به مأموریت، وظیفه و ویژگی هر امامی متناسب با زمان ایشان شناخت داشته باشد و اگر شناخت کافی نسبت به امام زمان(ع) نباشد فرد جاهل از دنیا میرود.

امام جمعه با تأکید بر اینکه شناخت امام زمان(ع) در هر شرایط زمانی وظیفه افراد بوده و باید فرد عارف به وظایف و تکالیف امام(ع) باشد، اظهار داشت: هر چند ائمه(ع) نور واحدی هستند ولی شناخت هر معصومی در مناسبتهای ویژه ایشان بهتر صورت میگیرد یعنی در ماه محرم افراد آماده شنیدن مباحث دفاع، ایثار، شجاعت و مبارزه با ظلم هستند.

وی تصریح کرد: اگر فرد در ماه محرم نسبت به بیان برکات، ضرورت و ویژگیهای صلح امام حسن(ع) بپردازد شاید نسبت به تفکر برخی از شنوندگان نسبت قیام امام حسین(ع) خدشه وارد شود از اینرو باید تلاش شود که مقام و شأن هر معصومی در مناسبتهای آن امام مطرح شود.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه باید با تدبیر و برنامه شناخت و معرفت مردم نسبت به امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ را در دهه کرامت بالا ببریم، خاطرنشان کرد: این سه بزرگوار که از خاندان پیامبر(ص) بوده و از شخصیتهای شناخته شده جهان اسلام هستند عناصر اصلی تشکیل دهند دهه کرامت هستند.

وی ابراز داشت: امروز هجمه جهانی نسبت به عفاف و حجاب زنان، دختران صورت میگیرد و باید دهه کرامت سکوی قوی و مستحکم برای ارائه خدمات فرهنگی درباره دختر نمونه در جهان از منظر دین باشد که این دختر نمونه را میتوان در حرکات کریمه اهلبیت(ع) مشاهده کرد.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) به برکات سفر حضرت معصومه(س) از مدینه به شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: به فرموده امام صادق(ع) شهر مقدس قم عش آل محمد(ص) است و امروز نه تنها کشور اسلامی ما بلکه جهان اسلام از برکات این بانوی بزگوار متنعم میشوند.

وی تأکید کرد: امروزه بیان شدن مباحث قرآنی، عترت، علما، دین، شرف، غیرت و همانند آن در جهان به برکت حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه قم که خود از برکات حضور این بانوی بزرگوار در قم میباشد است.

امام جمعه قم با روبه افزایش خواندن محتوای مباحث دینی در دهه کرامت نسبت به سالهای گذشته، اظهار داشت: به نظر بنده در این ایام در شهر مقدس قم جای دارد که حضرت معصومه(س) به عنوان دختر نمونه آل الله معرفی شوند.

گفتنی است، حجتالاسلام والمسلمین سعیدی در پایان سخنان خود از فعالیت و زحمات رسانه ملی، ارگانهای مختلف، تولیت آستان قدس رضوی، تولیت آستان مقدس شاهچراغ و دیگر نهادهای مرتبط به سبب تلاش بی وفقه برای برگزاری هر چه بهتر برنامههای دهه کرامت تقدیر و تشکر کرد.

 حجتالاسلام سیدمحمد صادقی، معاون امور بین الملل حرم حضرت معصومه(س) نیز در بخش دیگری از این دیدار به بیان برنامههای دهه کرامت در آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری نمایشگاه آستانه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری محافل غیر فارسی و برگزاری پنجاه عنوان برنامه در قالب پانصد برنامه به صورت جشن، میزگرد و همانند آن از برنامههای آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) در دهه کرامت است.

معاون امور بین الملل حرم مطهر حضرت معصومه(س) در پایان افزود: ارسال بستههای محتوایی برای ائمه جماعات و ارائه کتاب، فلش کارت و پوستر درباره دهه کرامت به نهادهای مختلف از دیگر برنامههای حرم مطهر برای دهه کرامت است./993/ پ202/ع

ارسال نظرات