۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۸۲۴۲۶

پیام رهبر انقلاب به همایش نکوداشت شاعر ارجمند علی باقرزاده

خبرگزاری رسا ـ رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به همایش نکوداشت آقای علی باقرزاده (بقا)، نکوداشت این ادیب و شاعر ارجمند را ادای حقّ شعر و ادب و پاسداشت حرمت و کرامت انسان والائی خواندند که زبان گویا و طبع روان را جز به راه نیکی و راستی به کار نگرفته است.
پيام رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به همایش نکوداشت آقای علی باقرزاده (بقا)، نکوداشت این ادیب و شاعر ارجمند را ادای حقّ شعر و ادب و پاسداشت حرمت و کرامت انسان والائی خواندند که زبان گویا و طبع روان را جز به راه نیکی و راستی به کار نگرفته است.


متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم


نکوداشت ادیب و شاعر ارجمند جناب علی باقرزاده (بقا) ادای حقّ شعر و ادب و پاسداشت حرمت و کرامت انسان والائی است که همواره حرمت و کرامت شعر و شاعری را پاس‌داشته و زبان گویا و طبع روان را جز به راه نیکی و راستی به کار نگرفته است.


این دوست دیرین و شفیق یکی از بازماندگان کم‌شمار مجموعه‌ئی از شاعران چیره دستی است که در برهه‌ئی از زمان، مشهد را کانون شعرِ سرآمد و ممتازِ دوران خود ساخته و زبان شعردوستان و شعرشناسان را به تحسین و تکریم جایگاه ادبی خویش گشوده بودند. قطعه‌های بقا همچون قطعه‌هائی از دیبای رنگین و خوش‌نگار در انبوه غزل و قصیده‌ی ممتاز آن دورانِ مشهد، جلوه‌ئی ویژه و چشم و دل‌نواز داشت، با امید که همچنان پایدار و ماندگار باشد.


از دوستانی که این نکوداشت را برپا کرده اند صمیمانه سپاسگزارم.
سیدعلی خامنه‌ای
6 شهریور 139

/971/د102/ج

ارسال نظرات