۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۸۲۵۴۳

معاون فرهنگی وزیر ارشاد خواستار رشد فرهنگ و هنر در کشور شد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای ارتقای وضعیت فرهنگی کشور می‌توان با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کردن امور فرهنگی به نتیجه‌ای دل‌خواه دست پیدا کرد.
مراد خاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی مرادخانی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معارفه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که 10 شهریور ماه در تالار وحدت برگزار شد، حوزه امور فرهنگی را از مهم‌ترین و دشوارترین بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: مطالبات هنرمندان از دولتمردان بسیار زیاد است و باید شرایطی ایجاد کنیم که وضعیت هنرمندان رو به ساماندهی رود.
وی در ادامه تأکید کرد: اوضاع کشور می‌طلبد بودجه فرهنگی تا 10 درصد بودجه کشور را به خود اختصاص دهد و تا حدی رییس جمهور بر این مسئله تکیه داشت.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص رشد فرهنگ در ایران بیان کرد: برای ارتقای وضعیت فرهنگی کشور می‌توان با پیش بینی امور به نتیجه‌ای دل خواه دست پیدا کرد.
مرادخانی وضعیت فعلی بودجه برای این حوزه را جهشی دانست و گفت: برای این که به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنیم بودجه این حوزه باید جهشی باشد.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص موسیقی و هنرهای تجسمی ابراز داشت: این بخش‌ها هنرهایی هستند که چندین بخش دیگر را تحت پوشش خود دارند و نیازمند کمک اساسی دولت هست.
مرادخانی در خصوص تئاتر تصریح کرد: بسیاری از هنرمندان و دوستداران هنر بر این عقیده هستند که هنر تئاتر مادر سینما و هنرهای دیگر است، از این رو باید به مشکلات و معضلات این بخش توجه مضاعف شود.
وی در ادامه به بودجه سال‌های 82،81 و 83 اشاره‌ کرد و در این خصوص گفت: در سال 1381 بودجه امور فرهنگی 600 میلیون تومان بود و در سال 1382 بودجه این سازمان نیز به 900 میلیون تومان ارتقاء پیدا کرد و در نهایت سال 1383 بودجه با یک تغیر جهشی به 3 میلیارد تومان رسید و بودجه‌ای که این حوزه امروز به آن نیاز دارد مبلغ 9 میلیارد تومان برآورد شده است.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استانداران هر استان بودجه‌ای که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد قابل توجه و دست آن‌ها بسیار باز است و امیدوارم استاندارن یک بخش هنری در حوزه خود ایجاد کنند و به شکوفایی آن در کشور کمک کنند./9599/پ203/ع
ارسال نظرات