۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۸۳۷۸۸
اسماعیل قدیری از علمای اهل سنت؛

اهل سنت مقداری از محصول خود را برای مشرف شدن به حرم امام رضا کنار می گذارند

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان شبکه های وهابی مشرف شدن برادران اهل سنت به حرم امام رضا (ع) را منکر شدند.
امام رضا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ، در حالی که کارشناسان شبکه های وهابی مدعی شدند امام رضا (ع) جایگاهی در نزد اهل سنت ندارد، لذا فقط یک نمونه از ارادت یکی از علمای اهل سنت و مردم اهل تسنن منطقه ترکمن صحرا را بازگو می کنیم.
 اسماعیل قدیری مدرس حوزه علمیه ربّانیه چنارلی و یکی از علمای اهل سنت ترکمن صحرا در سخنرانی خود به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: مشهد الرضا در میان اهل سنت ازجایگاه والایی برخوردار است. امروزه اهل سنت منطقه خودمان بعد از برداشت محصولشان مقداری از آن را برای رفتن به زیارت امام رضا (ع) کنار می گذارند.
این مدرس حوزه در ادامه می گوید: در میان اهل سنت، در منطقه خودمان «ترکمن صحرا»، مشهد الرضا از جایگاه بسیار خاصی برخوردار است. به عنوان مثال مردم این منطقه وقتی محصولات خود را درو و برداشت می‌کنند، اولین کاری که می‌کنند مقداری از آن محصولات را کنار می‌گذارند و با خانواده به زیارت امام رضا مشرف می‌شوند، و از دیرباز این معمول بوده و هنوز هم الحمدلله هست. من خانواده هایی را می‌شناسم که در هرسال حداقل 15 – 20 بار برای زیارت حضرت رضا (ع) به مشهد تشریف فرما می‌شوند و کسانی را از نزدیک می‌شناسم که به حضرت امام رضا متوسل شده و شفا یافته‌اند و یا دارای فرزند و زندگی شده‌اند و اینها کسانی هستند که برکات زندگی خود و برکات معنوی خود را از حضرت امام رضا (ع) می‌دانند. و الان هم همینطور است.
وی در انتها گفت: مسلمانان اهل سنت وقتی کمترین پولی به دستشان رسید، اولین فکری که به ذهنشان می‌رسد این است که به زیارت حضرت امام رضا (ع) و به مشهد الرضا تشریف ببرند، و آنچه از خلأ معنوی و کمبود معنوی که در خودشان احساس می کنند، در آنجا به برکت زیارت آن امام همام آن خلأ را پر کنند. /1406/9161/خ

 

ارسال نظرات