۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۸۳۸۴۸
آیت الله نورمفیدی:

خواندن نماز شب و تلاوت قرآن از توفیقات یک طلبه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، خواندن نماز شب و تلاوت قرآن را از توفیقات یک طلبه برشمرد و خطاب به طلاب گفت: شما باید ضوابط طلبه بودن را با تحصیل علم و دانش همراه با ادب و احترام در گفتار و کردار رعایت کنید.
افتتاح سال تحصيلي حوزه علميه گلستان افتتاح سال تحصيلي حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت به آیاتی از کلام الهی اشاره کرد و گفت: هدف نهایی آفرینش از خلقت جهان هستی، فراگیری علم و دانش و معرفت است.

 

وی افزود: نفس فراگیری علم و دانش برای ما رسیدن به خداوند کریم است چرا که علم راه سعادت و بهشت را برای ما به ارمغان می آورد و خداوند را به ما نزدیک می کند.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان در ادامه با اشاره به این که رابطه بین استاد و شاگرد در حوزه های علمیه با دانشگاه متفاوت است، یادآور شد: در حوزه های علمیه تاکنون چنین بوده که استاد، طلبه ها را همانند فرزند خود می داند و در درخشش مسائل اخلاقی و رفتاری آنها به عنوان یک پدر قدم بر می دارد و از طرفی طلبه ها هم به عنوان یک مرید علاقه‎مند به اساتید خود هستند.

 

آیت الله نورمفیدی، نظم استاد را مهم برشمرد و گفت: بنده همواره سعی برآن داشته و دارم که قبل از شاگرد در کلاس حضور داشته باشم و این خود در جنبه های اخلاقی و رفتاری تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی در رهنمودی اخلاقی عبادت و خواندن نماز شب تلاوت قرآن را از توفیقات یک طلبه برشمرد و یادآورشد و خطاب به طلاب گفت: شما باید ضوابط طلبه بودن را با تحصیل علم و دانش همراه با ادب و احترام در گفتار و کردار رعایت کنید.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تقویت مباحث تهذیبی در حوزه تأکید کرد و گفت: طلاب باید به قرائت، تدبر و تأمل در قرآن کریم پرداخته و روزانه این کتاب آسمانی را مطالعه و ثواب آن را به امام زمان(عج) هدیه کنند.

 

مسؤول حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان در ادامه با اشاره به جایگاه حقوقی مدیران مدارس علمیه تصریح کرد: مدیران حوزه باید با جایگاه خود آشنایی کامل داشته و وظایف خود را به خوبی اجرا کنند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که طلاب و روحانیان رهبران فکری و عقیدتی جامعه هستند، بیان داشت: مدیران، رهبر پرور بوده و باید با تربیت درست، رهبران خوبی تحویل جامعه دهند و در این راه باید از خداوند متعال استمداد طلبیده و در حد توان تلاش کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که امروز نقش طلاب و روحانیان بسیار سنگین تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال خدشه دار کردن ارزش های دینی هستند، حوزه و روحانیت باید با همه توان وارد میدان شده و از اسلام ناب و حقیقی حراست کنند.

 

وی با اشاره به مسأله وحدت در میان امت اسلامی، اظهار داشت: وحدت از مسائل بنیادی است که باید توجه ویژه به آن داشت؛ چراکه طلابی که در مدارس علمیه تربیت می شوند، در آینده وارد جامعه شده و باید به این مسائل شناخت کافی داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که دشمنان اسلام همه توان خود را برای تفرقه افکنی میان امت اسلامی به کار گرفته اند، ادامه داد: وحدت و همدلی تنها راه خنثی کردن توطئه های دشمنان نظام اسلامی است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که دشمن از اختلاف میان شیعه و سنی خوشحال است، ادامه داد: هر گونه اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی سودی به حال مسلمانان نخواهد داشت و تنها زمینه تحقق اهداف شوم دشمنان را فراهم خواهد کرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات