۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۸۴۶۲۸

اختلال روانی فاجعه ای در ارتش آمریکا

خبرگزاری رسا ـ بر اساس ادعای مقامات، پیمانکار سابق نیروی دریایی آمریکا که به ضرب گلوله پلیس کشته شد، ماه گذشته از شنیدن صداهایی در گوشش رنج می برده است.
ارتش آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورنیوز گفت: باراک اوباما در واکنش به کشته شدن دوازده نفر در حادثه تیراندازیِ ساختمانی وابسته به نیروی دریایی آمریکا، بار دیگر از کنگره خواست تا بررسی لایحه اصلاح قانون خریداری و نگه داری اسلحه را در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش این خبرگزاری؛ رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر این که هم اکنون اکثریت غریب به اتفاق مردم آمریکا از این لایحه استقبال می کنند، افزود: بعد از این می بایست بررسی دقیق تری در مورد اختلالات روحی افراد متقاضی خرید اسلحه صورت گیرد.
اوباما با یاد آوری این که پس از کشتار نیوتاون، هر اقدامی که تحت اختیارات او بوده انجام داده، تاکید کرد: هم اکنون با کنگره است که در این زمینه کاری کند.
در حالی که باراک اوباما با واکنش های متعدد، عامل این کشتار را دارای اختلالات روحی-روانی معرفی کرده است اما کنگره آمریکا تنها به یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به قربانیان آن حادثه اکتفا کرده است.
قابل ذکر است ادعاهای صورت گرفته از سوی مقامات آمریکایی در مورد آرون الکسیس، پیمانکار سابق نیروی دریایی آمریکا که به ضرب گلوله پلیس کشته شد، حکایت از آن دارد که او ماه گذشته از شنیدن صداهایی در گوشش رنج می برده است.
گفتنی است در اکثر مواقعی که سران آمریکا با فاجعه ای این چنینی مواجه می شوند، با ادعای اختلال روانی بر اصل واقعه سرپوش می گذارند. حال باید از آنان پرسید که آیا مقامات ارتش آمریکا، تنها از افرادی که اختلال روانی دارند دعوت به همکاری کرده و جذبشان می کنند و یا صرفا این ادعا، ادعای واهی بیش نیست؟!/1421/1409/ح

 

ارسال نظرات