۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۸۴۶۹۶

سطح چهار حوزه علمیه خواهران در تبریز راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از کمبود مدارس علمیه خواهران در تبریز خبر داد و گفت: این شهر نیازمند 4 مدرسه علمیه خواهران است.
حوزه علميه خواهران

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که طبق دستورالعمل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، باید به ازای هر 250 نفر یک مدرسه علمیه احداث شود، اظهار داشت: با این حساب شهر تبریز نیازمند 4 مدرسه علمیه خواهران است.

 

وی با بیان این‌که هم اکنون تنها دو مدرسه علمیه ویژه خواهران در این شهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: هزار و 123 نفر در سال جاری در آزمون پذیرش سطح دو حوزه علمیه خواهران در استان آذربایجان شرقی شرکت کردند که 420 نفر پذیرش شدند، تنها یک مدرسه علمیه صادقیه ویژه طلاب خواهر در تبریز در سطح دو فعالیت می‌کند.

 

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که هم اکنون تنها دو مدرسه علمیه ویژه خواهران در تبریز فعالیت می کنند، تصریح کرد: طلاب سطح سه تبریز، در مدرسه‌ای استیجاری تحصیل می کنند که امیدواریم ساختمان جدید سطح سه تا آذرماه به بهره‌برداری می رسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تحصیل دو هزار و 500 طلبه خواهر در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: هم اکنون در استان 12 مدرسه علمیه خواهران در 10 شهر آذرشهر، اهر، مرند، بناب، جلفا، خسروشهر، شبستر، مراغه، میانه، هشترود و دو باب مدرسه در تبریز فعالیت می کنند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از استقبال مردم و ائمه جمعه شهرهای سراب، بستان آباد، هریس، کلیبر و ورزقان برای راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران خبر داد و افزود: متأسفانه در استان تنها یک مدرسه علمیه خواهران در سطح سه فعالیت دارد، که امیدواریم با توسعه مدارس علمیه و سطوح عالی در آینده نزدیک سطح چهار نیز در تبریز راه اندازی شود.

 

حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران در تمامی شهرهای دارای شرایط جزو سیاست های اصلی مرکز مدیریت استان است، گفت: برای تحقق کامل این هدف نیازمند مشارکت خیرین و مردم مؤمن و متدین آذربایجان هستیم./935/ت302/ب

ارسال نظرات