۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۸۵۲۲۲
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز:

جهان نیازمند مبلغان کارآمد برای معرفی چهره حقیقی دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت با تأکید بر این که طلاب باید مبلغان برجسته ای برای جهان تشیع باشند، ابراز داشت: دربرهه کنونی جهان به ویژه جهان اسلام نیازمند مبلغانی کارآمد است تا چهره حقیقی این دین برای مردم نمایان شود
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي

حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهارداشت: حضور 24 ساعته طلبه در حوزه علمیه به وی کمک می کند تا با آداب طلبگی بیشتر آشنا و خود را ملزم کند تا به آن ها پایبند باشد.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز در ادامه سخنانش تعامل با دوستان، تحمل و صبر در برابر سختی ها را از دیگر ویژگی های حضور طلبه در حوزه عنوان کرد و افزود: فضای حوزه علمیه به ویژه حجره تأثیر ویژه ای بر اندیشه و تفکر طلبه می گذارد.

حجت الاسلام موسوی زاده با اشاره به ضرورت  عبادت و دعا نزد طلبه ها و تأثیر آن تصریح کرد: دعا و مناجات برای مردم ضرورت انکار ناپذیری است که این مهم برای طلاب از ضروریت ویژه ای برخودار است.

وی افزود: مفهوم طلبه به عبادت های خالصانه بودن شخص استوار بوده که اگر طلاب به عبادت و تزکیه نفس توجه نکنند، مشکلاتی جبران ناپذیری برای آنان رخ خواهد داد.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز با اشاره به ابعاد گوناگون شخص مبلغ اظهار داشت: زمانی که مبلغ به منطقه ای برای تبلیغ اعزام شود و به دانسته های خود عمل نکند نفوذ کلام برای وی به وجود نمی آید.

حجت الاسلام موسوی زاده با بیان این که طلبه در طول حضور خویش در حوزه علمیه باید طوری عمل کند که تهذیب نفس را در اولویت کاری و زندگی خویش قرار دهد، ابراز داشت: با توجه به روایت و احادیث معصومان(ع) برای این که در تبلیغ موفقیتی حاصل شود باید در ابتدای کار به گفته و دانسته های خود عمل کنیم.

تلاش برای رفاه متعادل خانواده اوج سعادت مرد است

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز در ادامه به شیوه نگرش به امور مادی و اقتصادی طلاب اشاره کرد و افزود: ائمه معصوم(ع) بر این باورند که از اوج سعادت مرد در مهیا ساختن نیاز های خانواده خویش تلاش است.

حجت الاسلام موسوی زاده تأکید کرد: مادیات و اقتصاد با در حد متعادل باشد؛ چرا که اگر افراط به وجود آید به یقین زندگی به اشرافی گری و تجمل گرایی سوق داده می شود که این مورد رضای الهی نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که زندگی اشرافی گری سبب به وجود آمدن افراط و اسراف می شود، اظهار داشت: نباید زندگی سلطنت گونه در معیشت طلبه تشکیل شود.

حجت الاسلام موسوی زاده با اشاره دیدگاه علما نسبت به زندگی اشرافی گری خاطرنشان کرد: از دیدگاه علما اگر به طلبه دنیا زدگی و مادی گری دست بدهد به یقین به پول و درس دست نمی یابد.

علم اندوزی مصونیت مادی و دنیایی را به ارمغان می آورد

وی به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) در زمینه کسب علم اشاره و بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) بر این اعتقاد است که اگر شخصی دنبال کسب علم سودمند برود، خداوند متعال از نیازمندی های مادی او را مصون خواهد کرد و قناعت را به وی عطا می کند.

حجت الاسلام موسوی زاده همچنین تصریح کرد: طلبه باید در امور مادی اعتدال را در پیش بگیرد، نه افرطی باشد و نه نیازمدی های خانواده خویش را برطرف نکند.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به ویژگی های یک طلبه موفق تأکید کرد: خوب درس را فراگیرد، به صورت مطلوب به آن عمل کند و خوب آن را منتشر کند سه عامل اصلی و ویژگی برای موفقیت یک طلبه هستند.

استاد حوزه علمیه اهواز با تأکید بر این که طلاب باید مبلغان برجسته ای برای جهان تشیع باشند، ابراز داشت: دربرهه کنونی جهان به ویژه جهان اسلام نیازمند مبلغانی کارآمد است تا چهره حقیقی این دین برای مردم نمایان شود./9458/ت302/ع

ارسال نظرات