۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۵۷۱۰

طلاب خوزستانی در دوره تخصصی بصیرت شرکت می کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان از حضور 20 طلبه از حوزه های علمیه استان در دوره تخصصی بصیرت در قم خبرداد.
حجت الاسلام حسن آل عامر ، معاون تهذيب حوزه علميه خوزستان

حجت الاسلام حسن آل عامر، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اعلام خبر برگزاری دوره بصیرت سیاسی در قم و با تشریح اهداف برگزاری این دوره آموزشی ابراز داشت: این سومین دوره از سلسله دوره های بصیرت سیاسی است که در شهر مقدس قم برگزار می شود، چون داشتن بصیرت سیاسی یکی از لازمه ها و شاخصه های طلبه موفق است؛ بنابراین طلاب باید در عرصه های امور سیاسی و آگاه کردن اذهان عمومی جامعه با داشتن بصیرت سیاسی وارد شوند.

حجت الاسلام آل عامر با اشاره به تعداد نفرات شرکت کننده در این دوره از استان خوزستان گفت: 20 نفر از طلاب حوزه های علمیه استان برای شرکت در این دوره به شهر مقدس قم اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام آل عامر در ادامه با اشاره به ملاک های گزینش طلاب برای حضور در این دوره اظهار داشت: نخستین ملاک گذراندن دوره درسی پایه پنجم و دیگری تأییدیه معاونت تهذیب حوزه علمیه خواهد بود.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان همچنین در ادامه به زمان برگزاری این دوره سیاسی اشاره و تصریح کرد: 24 مهرماه، زمان برگزاری این دوره خواهد بود.

وی افزود: در این راستا معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برای تقویت بنیه سیاسی طلاب اقدام به برگزاری این دوره ها می کند که البته این دوره تنها دوره بصیرت سیاسی نیست بلکه دوره نشریات تجربی هم همزمان با آن برگزار می شود.

حجت الاسلام آل عامر در ادامه با اشاره به ضرورت ورود و پرداختن طلاب به مباحث سیاسی و آگاهی از مسائل روز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان دیدبان امت اسلام بارها در سخنان خود به ضرورت ورود طلاب به این مباحث تأکید کرده اند که البته ایشان افزون بر پرداختن به درس و مباحث علمی و اخلاق، این درخواست را از طلاب دارند و در برهه کنونی نیز انتظار از طلاب به عنوان سرباز امام زمان(عج) این است که آگاه به زمان و مسائل سیاسی باشند که یکی از ضروریات عصر حاضر است.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان در پایان تأکید کرد: باید طلاب روزنامه ها و مجلات سیاسی و اجتماعی را مطالعه کنند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای آنان باشند./9458/ت302/غ

ارسال نظرات