۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۸۵۹۷۹
با عدم تصویب بودجه؛

1 میلیون کارمند دولت آمریکا بیکار شدند

خبرگزاری رسا ـ در مرحله اولیه این تعطیلی بزرگ و اجباری دولت، حدود 1میلیون نفر از کارمندان بخش های مختلف دولت به مرخصی اجباری رفته اند.
تعطيلي دولت آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: ضرب الاجل تعیین شده برای توافق کنگره آمریکا با لایحه بودجه دولتی به سر آمده و روند تعطیل نهادهای دولت فدرال آغاز شده است.
به گزارش این شبکه؛ بامداد سه شنبه، 1 اکتبر (9 مهر)، باراک اوباما در سخنانی که از شبکه های رادیو و تلویزیون آن کشور پخش شد، اعلام کرد که به دلیل تصویب نشدن لایحه بودجه دولت فدرال در کنگره این کشور، نهادهای دولتی امکان ادامه فعالیت و ارائه خدمات را ندارند. وی کنگره را متهم کرد که به وظیفه خود در تصویب لایحه بودجه عمل نکرده است.
پیشتر، دفتر ریاست جمهوری آمریکا به نهادهای دولت فدرال اعلام کرده بود که منابع مالی لازم برای ادامه فعالیت آنها در اختیار دولت قرار نگرفته و باید خود را تعطیل محسوب کنند.
آقای اوباما در عین حال گفت: نهادهای ارائه دهنده خدمات حیاتی به کار خود ادامه خواهند داد و به خصوص از واحدهای ارتش خواست که همچنان آمادگی خود برای دفاع از کشور را حفظ کنند.

بی بی سی در ادامه افزود: ارتش، سازمان های امنیتی، ارائه دهندگان خدمات ترافیک هوایی و حمل و نقل عمومی از جمله نهادهایی هستند که تحت تاثیر تعطیل سازمان های دولتی قرار نخواهند گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: تعطیل شدن خدمات دولتی تاثیری نامطلوب بر شرایط اقتصادی این کشور خواهد داشت و مانعی را در راه اجرای برنامه‌های اصلاحی دولت او ایجاد خواهد کرد.
گفتنی است که این نخستین بار طی هفده سال گذشته است که عدم توافق دولت و کنگره بر سر لایحه بودجه، باعث تعطیل شدن خدمات دولتی می شود. انتظار می‌رود این بار نیز بروز این بحران سیاسی، بر شرایط اقتصادی، از جمله بهای سهام در بازارهای مالی آمریکا، تاثیر منفی داشته باشد.
معامله گران در بازارهای ارز از کاهش نسبی نرخ برابری دلار در برابر ارزهای دیگر، به خصوص ین ژاپن خبر داده‌ و برخی کارشناسان از آثار منفی تعطیلی دولت فدرال آمریکا بر شرایط اقتصادی سایر کشورها هم سخن گفته اند.
در انتها باید گفت که در مرحله اولیه این تعطیلی بزرگ و اجباری دولت، 1میلیون نفر از کارمندان بخش های مختلف دولت به مرخصی اجباری رفته اند./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات