۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۸۶۰۸۸
عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان؛

معرفی سرپرست جدید حوزه هنری مرکز آبادان

خبرگزاری رسا ـ معرفی سرپرست جدید حوزه هنری مرکز آبادان و اعلام فراخوان همایش سبک زندگی امام حسین در اهواز از مهمترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر روستایی با حکم محمود نادری، سرپرست حوزه هنری خوزستان، به عنوان سرپرست جدید حوزه هنری مرکز آبادان معرفی شد.

این حکم در آیین پایانی پنجمین جشنواره پایتخت پنجره ها و با حضور مدیران ستادی حوزه هنری کشور و مسئولین استانی و شهرستانی به وی عطا شد.

در متن حکم سرپرست حوزه هنری مرکز آبادان آمده است:

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی در عرصه فرهنگ و هنر و اعلام موافقت اداره کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری، به موجب این حکم به عنوان سرپرست حوزه هنری مرکز آبادان منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و با همت، درایت و پشتکاری که بحمداله از آن برخوردارید با همدلی، تلاش و مساعدت کلیه همکاران ارجمند، در کنار بهره مندی از رهنمون های ارزشمند پیشکسوتان فرهنگ و هنر آن دیار، در شکوفا کردن و خلق آثار فاخر هنر دینی، فضایی سرشار از معنویت فرهنگ اسلامی را در شهرستان آبادان قهرمان به وجود آورید.

موفقیت حضرتعالی و سایر همکاران محترم را در انجام وظایف محوله جهت تداوم اهداف فرهنگی هنری از درگاه خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است که سرپرست تازه حوزه هنری مرکز آبادان متولد سال 1341 آبادان و کارشناس گرافیک است. حضور در جبهه های جنگ طی هشت سال دفاع مقدس و عضویت در کادر دفتر امام جمعه آبادان و شورای استهلال شهرستان از جمله فعالیت های اجرایی ناصر روستایی در سال های پیشین است.

 اعلام فراخوان همایش سبک زندگی امام حسین در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در راستای برگزاری همایش ‌های سبک زندگی ائمه اطهار(ع) از سوی دانشگاه آزاد، فراخوان مقاله به‌ منظور شرکت در همایش سبک زندگی امام حسین(ع) به میزبانی دانشگاه آزاد اهواز در دو بخش فردی و اجتماعی منتشر شد.

 بررسی سبک زندگی عبادی امام حسین(ع)، بررسی سبک زندگی امام حسین(ع) در مقوله عمل توأم با اعتقاد راسخ، بررسی روش ‌های صحیح بهره ‌وری از عمر در نگاه امام حسین(ع)، بررسی جایگاه اعتدال در انجام وظایف دینی از نگاه امام حسین(ع)، جایگاه توسل به خدا و معصومین(ع) در زندگی امام حسین(ع) از مهمترین عناوین بخش فردی این همایش می باشد.

 بررسی عوامل محرک غرایز حیوانی از دیدگاه امام حسین(ع)، بررسی دو مقوله برخورداری از مال و زهد در زندگی فردی امام حسین(ع)، نقش تفکر در هدایت انسان از دیدگاه امام حسین(ع) و جایگاه دعا و عبادت نیمه شب در زندگی امام حسین(ع) از دیگر محورهای بخش فردی همایش سبک زندگی امام حسین(ع) در اهواز است.

 بخش اجتماعی این همایش نیز بررسی تعامل امام حسین(ع) با پیروان ادیان دیگر، شیوه‌ های تربیتی امام حسین(ع)، بررسی التزام امام حسین(ع) به سنت نبوی و علوی در رویکرد اجتماعی، جایگاه کار و تلاش در زندگی اجتماعی امام حسین(ع)، دوست‌ یابی از نگاه امام حسین(ع)، آزادی اجتماعی و سیاسی در نگاه امام حسین(ع)، بررسی دو مفهوم قناعت و ساده‌زیستی در زندگی امام حسین(ع)، بررسی ابعاد رفتار اقتصادی امام حسین(ع) در جامعه و بررسی نحوه تعامل امام حسین(ع) با زن و خانواده می باشد.

 بنا براین گزارش، علاقه مندان می توانند آثار خود را در سه بخش دانشجویی، اساتید و کارکنان‌ به دبیرخانه همایش به آدرس اهواز، بزرگراه گلستان، فلکه فرهنگشهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، دفتر فرهنگ اسلامی و یا از طریق پورتال دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی الکترونیکی www.iauahvaz.ac.ir ارسال کنند

گفتنی است، همایش سبک زندگی امام حسین(ع) دوازدهم آذرماه سال جاری برگزار می شود و مهلت ارسال مقالات تا دوزادهم آذرماه می باشد.

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خوزستان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اداره اوقاف پنجشنبه، یازدهم مهرماه به‌صورت همزمان در سراسر استان خوزستان برگزار می‌شود.

سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم فردا، 11 مهرماه به‌صورت همزمان در سراسر استان خوزستان برگزار می‌شود.

این مسابقات تا پایان روز 12 مهرماه با حضور آقایان ادامه خواهد داشت و تاکنون بیش از 3 هزار نفر برای شرکت در مرحله شهرستانی ثبت‌ نام کرده‌اند.

پس از پایان این مرحله از مسابقات، نفرات برتر شناسایی شده و برای شرکت در مرحله شهرستانی که آبان‌ماه برگزار خواهد شد، انتخاب می‌شوند.

برپایی نمایشگاه دانشجو و سبک زندگی در دانشگاه شهید چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  نمایشگاه دانشجو و سبک زندگی با موضوعات گوناگون محتوایی و ارزشی در قالب ستاد استقبال از دانشجویان نوورود از 27 مهرماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برپا می‌شود.

این نمایشگاه شامل بخش‌های متعددی از جمله نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار علمی، غرفه‌های عفاف و حجاب، پلیس سایبری به ‌منظور شناساندن جرایم اینترنتی و فضای مجازی به جوانان، مبارزه با مواد مخدر، نرم‌افزار مذهبی، رسانه بیداری، معرفی دستاوردها و نشریات معاونت فرهنگی دانشگاه و غرفه تشکل‌های دانشجویی بوده و عضوگیری همزمان این تشکل‌ ها در نمایشگاه انجام خواهد شد.

غرفه‌های «سبک زندگی» شامل تابلوهای متن و تصویر با هدف معرفی الگوی زندگی اسلامی، «سراب و حقیقت» شامل تابلونوشته‌هایی درباره عرفان‌ها و فرقه‌های نوظهور، غرفه «ره‌یافتگان» شامل تابلوهایی به‌صورت مصور و مکتوب در مورد نخبگان و چهره‌های شاخص فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشورهای مختلف جهان که به مذهب تشیع گرویده‌اند از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

گفتنی است، افتتاحیه نمایشگاه «دانشجو و سبک زندگی» شنبه، 27 مهرماه ساعت 11 در دانشکده علوم، دانشگاه شهید چمران برگزار می‌شود./9464/د101/غ

ارسال نظرات