۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۸۶۱۷۸
آیت الله شبستری:

دوگانگی رفتار آمریکا ناشی از خوی استکباری آنها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تغییر لحن اوباما را ناشی از خوی استکباری آمریکا دانست و گفت: این مذاکره تلفنی اتمام حجت ایران بود شاید در آینده موضع گیری ما نیز متفاوت باشد.
نشست اساتيد و محققان آذربايجان شرقي با حضور آيت الله مجتهدي شبستري - قم  آيت الله مجتهدي شبستري

آیت الله محسن شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اظهارات اخیر اوباما و دوگانگی رفتار وی نسبت به ایران، اظهار داشت: این موضع گیری‌ها از سوی آمریکا تازگی ندارد، آنها همیشه این گونه بوده اند؛ آمریکایی‌ها در شرایط مختلف لحن خود را تغییر می دهند.

امام جمعه تبریز ارتباط تلفنی دو رییس جمهور را اتمام حجت ایرانی ها دانست و تأکید کرد: اگر در آینده نیز چنین اتفاقاتی صورت بگیرد ممکن است موضع گیری ایران هم برخلاف گذشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی آمریکایی‌ها را منافق صفت و غیر قابل اعتماد خواند و اظهار داشت: سخنانی که اوباما در دیدار نتانیاهو مطرح کرد بار دیگر ثابت کرد که نمی توان به قول آنها اعتماد کرد؛ این صفت آمریکایی‌ها ناشی از خوی استکباری آنها است.

آیت الله شبستری با توجه به این که آمریکایی‌ها گوش به فرمان لابی صهیونیسیم هستند، گفت: این سیره و روش همیشگی آنها است؛ اوباما پیش از این دیدار هم گفته بود که باید درباره ایران با اسرائیل مشورت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اصل ارتباط تلفنی را کار درستی می دانید؟ بیان داشت: دولتمردان صلاح دیدند این مقدار ارتباط شکل بگیرد؛ آنها می گویند این پیشنهاد از طرف آمریکا بوده است.

امام جمعه تبریز افزود: حال که آمریکایی‌ها چنین موضعی گرفته اند مسؤولان ما نیز باید واکنش نشان دهند و بگویند که آثار اعتماد از بین رفته و دیگر به حرف‌های آمریکایی‌ها اعتمادی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عملکرد اخیر آمریکا را یک نشانه برای اثبات حقانیت ایران دانست و گفت: با شیطنتی که از آمریکا و اسرائیل سراغ داریم در آینده نشانه‌های دیگری نیز نمایان خواهد شد./928/ت302/ج

ارسال نظرات