۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۶۵۶۵

بازگشایی جاده راهبردی حلب توسط ارتش سوریه

خبرگزاری رسا ـ نیروهای ارتش سوریه در پی درگیری‌های سنگین با شورشیان، جاده‌ای کلیدی که مرکز کشور را به شهر حلب متصل می‌کند را دوباره بازگشایی کرده‌اند.
پيروزي ارتش سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پایگاه خبری پرس گزارش داد: ارتش سوریه یکشنبه شب پس از درگیری سنگینی با شورشیان، کنترل جاده حلب را در دست گرفتند. این جاده از ماه اوت (مرداد ماه) به سبب درگیری های سنگین در منطقه مسدود شده بود.

این تحولات یک هفته پس از آن صورت گرفت که نیروهای ارتش سوریه شهر راهبردی خناصر در نزدیکی این جاده را تسخیر کردند و در روستاهای اطراف با شورشیان درگیر شدند.

در پی بازگشایی این جاده، نیروهای ارتش سوریه محاصره‌ای را که از رسیدن تجهیزات به حلب ممانعت می کرد، شکستند.

نیروهای دولتی از اواسط سال 2012 برای باز پس گرفتن کنترل حلب، بزرگترین شهر و مرکز تجاری سابق سوریه با شورشیان در حال جنگ بودند.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد مسکو و واشنگتن بر سر تلاش برای برگزاری کنفرانس برنامه‌ریزی شده ژنو 2 درباره سوریه در اواسط ماه نوامبر توافق کردند.

روسیه و امریکا هفتم می 2013 (17 اردیبهشت 1392) در خصوص برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی پیرو نشست ژنو 1 به توافق رسیدند.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه روز یکشنبه گفت که برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 آماده است، این در حالی است که وی تاکید کرد با تروریست‌ها مذاکره نخواهد کرد.

اعضای ائتلاف موسوم به مخالفان سوریه که تحت حمایت خارج قرار دارند بر سر شرکت در دومین دور از مذاکرات ژنو دچار اختلاف شده‌اند. آنان بارها بی‌میلی خود را برای شرکت در این کنفرانس اعلام کرده و گفته‌اند تنها در صورت برکناری اسد در این نشست حضور خواهند یافت.

/1420/ 1409/ح

ارسال نظرات