۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۸۶۸۱۱
آیت الله طبرسی:

غفلت برخی مسؤولان زمینه نفوذ فرهنگی دشمن را فراهم کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها پیش بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کرده و خواستار هوشیاری مسؤولان کشور نسبت به آن شدند، گفت: متأسفانه کم تحرکی و غفلت برخی ها بستری را برای نفوذ فرهنگی دشمنان فراهم کرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران پیش از ظهر امروز در جمع فعالان قرآنی مرکز استان با بیان این که قرآن کریم از حقیقتی بالا برخوردار است، گفت: قرائت کلام الهی و فهم عمیق مفاهیم آن به درک حقیقت قرآن می انجامد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مفاهیم قرآنی باید از دوران کودکی در میان کودکان و نوجوانان ترویج شود، خاطرنشان کرد: انس و الفت با کلام الهی ما را در برابر هر گونه خطا و انحرافی مصون خواهد داشت.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که خانواده ها باید آشنایی با قرآن و مفاهیم حیات بخش آن را جزء اولویت های آموزشی خود به فرزندان قرار دهند، تصریح کرد: ترویج صحیح مبانی قرآنی در میان خانواده ها به حتم فرزندانی دیندار و ارزشی را به جامعه اسلامی تحویل خواهد داد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، افزود: هزاران شبکه مخرب ماهواره ای و پایگاه اینترنتی به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا هویت دینی نسل جوان ما را نابوده کرده و افکار پلید شیطانی و منحرف را جایگزین آن کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها پیش بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کرده و خواستار هوشیاری مسؤولان کشور نسبت به آن شدند، تصریح کرد: متأسفانه کم تحرکی و غفلت برخی ها بستری را برای نفوذ فرهنگی دشمنان فراهم کرد.

 

آیت الله طبرسی خطر تهاجم فرهنگی را بسیار بیشتر از تهاجم فیزیکی ودنظامی دانست و خاطرنشان کرد: در هجوم فرهنگی دشمن همه تلاش خود در جهت نابودی پایه های فرهنگی و دینی جامعه به کار می گیرد و جامعه دینی را از درون تهی می کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، قرآن را کتاب انسان ساز و هویت بخش برای بشریت معرفی کرد و با بیان این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد کم توجهی به این کتاب ارزشمند هستیم، بیان داشت: انس حقیقی با کلام الهی زندگی فردی و اجتماعی ما را بیمه می کند.

 

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که باید در کنار قرائت قرآن توجه به مفاهیم ارزشمند آن نیز مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی باید در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی جامعه اسلامی نهادینه شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دوری از مفاهیم قرآنی انسان را در سراشیبی سقوط قرار می دهد، بیان داشت: مهم ترین عامل رشد و گسترش ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در جامعه دوری از مفاهیم انسان ساز قرآنی است.

 

امام جمعه ساری داشتن جامعه قرآنی را افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: به برکت پیروزی انقلاب مبانی اسلامی و قرآنی در همه بخش های جامعه نهادینه شده است که البته هنوز با جامعه ایده آل قرآنی فاصله داریم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر ضرورت ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید سبک زندگی قرآنی از مدارس به دانش آموزان شناسانده شود.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که قرآن کریم جهل و نادانی را در انسان از بین می برد، خاطرنشان کرد: هر انسانی در زندگی به دنبال کمال و سعادت است که برای رسیدن به این هدف باید خود را در پرتو مفاهیم قرآنی قرار دهد./950/پ202/ج

ارسال نظرات