۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۸۷۴۱۶
رییس ستاد دهه غدیر کشور در گفت و گو با رسا؛

دستیابی به آرمان های اصیل تمدن انسانی در گرو بهره گیری از سیره علوی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد دهه غدیر کشور گفت: دستیابی به آرمان‌های اصیل تمدن انسانی در گرو بهره گیری از سیره علوی است.
حجت الاسلام نظري، رييس ستاد دهه غدير کشور

حجت الاسلام و المسلمین محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: دهه غدیر از ابتکارات مردم ولایت‌مدار مازندران با رهبری عالمان دینی به ویژه آیت الله نظری خادم الشریعه بوده است. مازندران چون سابقه تشیع و دلدادگی به خاندان پیامبر(ص) را دارد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این حرکت از این خطه شروع شد. در سال‌های اخیر شاهد افزایش و گسترش این ایده در سطح کشور و سپس در عرصه بین الملل بوده ایم. آنچه در ادامه می‏آید گفت و گوی تفصیلی خبرگزاری رسا با این خادم غدیر است که نظر مخاطبان را به خواندن این مصاحبه جلب می کنیم.

 

رسا ـ به عنوان نخستین سؤال در خصوص جایگاه و عظمت واقعه غدیر بفرمائید.

درباره واقعه غدیر همین قدر بس که خدای غدیر چنین می فرماید: «یاایها الرسول بلغ ما انزل الیک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته» باز بعد از ابلاغ پیام به وسیله سفیر الهی، بر پیامبر رحمت آیه نازل می شود «الیوم اکملت لکم دینکم» این واقعه غدیر را ترسیم می کند و وظیفه آنهایی که در راستای غدیر می اندیشند را معلوم می سازد که ابلاغ خداوند به نبی اش تأکیدی است و وقتی پیامبر هم این ابلاغ را ارسال می کند و او را به جامعه نشر می دهد و معرفی می کند، بلافاصله آیه نازل می شود که الیوم اکملت لکم دینکم. پس این جایگاه، مکانت و شأنیت و عظمت غدیر را می رساند که از چه اهمیتی برخوردار است که پیامبر اعظم(ص) شخصیتی که به معراج رفت و تنها فرد زمینی که آسمانی شد و بشری که به آسمان عروج کرده و به معراج رفت که حتی ملک را در آن وادی راه نبود، جبرئیل امین هم در سایه سار پیغمبر که بود، به جایی رسید، دید پرش دارد می سوزد و پیغمبر فرمود: جبرئیل چرا نمی آیی با من؟ فرمود:

احمد ار بگشاید آن پر جلیل         تا ابد مدهوش ماند جبرئـیل
                                               
رفت در آن راه که همره نبود        زین قدمش زان قدم آگه نبود

یک انسان بیسواد را خداوند علم لدنی داد؛ از ماده علم خودش که علم الهی بود و او را از ملک بالاتر کرد؛ یعنی مصداق بارز خلیفه الهی را خداوند در وجود مقدس 14 نور پاک محمد و آل محمد قرار داد که حلقه متصله و اولین مدار آنها بعد پیامبر(ص) وجود مقدس حضرت امیرالمؤمنین(ع) بود. پس پیمغمبر(ص) با این عظمت را خداوند درباره عظمت غدیر چنین امر می کند «یاایها الرسول بلغ ما انزل الیک و ان لم تفعل فما بلغت رساله» یعنی اگر این امرخدا را ابلاغ نکنی آن شأنیت، کرامت، عظمت و آن زحماتی که برای اسلام و نهادینه شدن قرآن کشیدی همه از بین می رود!

پس اینجا معلوم می شود که غدیر متمم دین و مکمل آئین و ترسیم ظهور و بروز حقایق قرآنی است و قرآن هم کلام و علم خداست و این جایگاه غدیر عظمت غدیر را همان طوری که خدای غدیر ترسیم کرد، از عقول بشری و حدود فکری بشر دور است که بخواهد در راستای صاحب غدیر همان طور که آن شاعر گفت:

کتاب فضل تو را آب بحر کافی نیست   که تر کنم سر انگشت و صفحه بشمارم
           

هر که در خصوص غدیر بخواهد صحبت بکند مانند این است که در گلستانی برود و شاخه گلی بچیند و در چمن زاری برود و از چمن مختصری استفاده کند و یا در جایی موسمی بوزد و محدودیت مکانی را به اندازه زمان محدود در بر بگیرد که غیر از انبیاء و اولیاء، بالاتر از همه خود خداوند متعال در خصوص غدیر چنین عظمتی را به وسیله پیغمبر(ص) بروز و ظهور داد؛ لذا هر که در راستای غدیر بخواهد حرفی بزند، مانند مشتی از خروار است.

 

رسا ـ مهم ترین پیام واقعه غدیر برای جامعه امروز چیست؟

مهم ترین پیام غدیر همان نصب امیرالمؤمنین است. در حدیثی، پیامبر(ص) می فرماید «علی مع الحق و الحق مع علی» علی مدار حق است، علی محور حق است، علی مدیر جهان به امر خداست. یعنی خداوند واجب الوجود است و ممکنیت ندارد، خداوند وجود و شی نیست، واجب الوجود است و دیدنی هم نیست. ممکنیت وجودش در وجود و القاب علی تجلی پیدا کرده است یعنی علی(ع) هم مظهر جلال خدا، جمال خدا، قدرت خدا و در اسامی مبارکش می خوانیم قدرت الله، عین الله، اسدالله این اوصافی که در وصف یگانه دوران حضرت امیرالمؤمنین(ع) است.

لذا پیغمبر(ص) فرمود علی(ع) در مدار حق قرار داد اینکه می گویند علی مع الحق یا علی مع القرآن، مهم نیست، چون همه می توانند با قرآن باشند، همه می توانند با حق باشند و در مسیر حق قرار گیرند، اما آنجا که می فرماید الحق مع علی، این خیلی مهم است؛ یعنی هر کجا که علی هست، حق با او هست. اینجاست که علی را عدل محض می دانند. علی را خیر محض می دانند و علی را برکت محض می دانند! بدین خاطر است که حق با علی است. این عظمت علی(ع) را حتی پیغمبر(ص) و ائمه دیگر نیز پیدا نکردند. در آن قضیه ای که پیغمبر(ص) می خواستند بت ها را بشکنند، آن بت هایی که دم دست بودند، پیامبر(ص) با دستان مبارک آنها را از بین برد؛ چند تا بت در بالا بود و پیامبر(ص) به امیرالمؤمنین علیه السلام امر کرد که بیا بر شانه من و برو بالا، بت ها را به زمین بیانداز. حضرت امیرالمؤمنین(ع) به امر پیامبر(ص) قدم به شانه او گذاشت؛ ناگهان پیامبر(ص) دید حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام تبسم می کنند. گفت علی جان تبسمت برای چیست؟ عرضه داشت یا رسول الله بالای سرم را نگاه می کنم عرش اعظم است و زیر پایم را نگاه می کنم، مهر نبوت خاتم الانبیاء جناب محمد صلوات الله علیه است.

اینجاست که انسان اگر بخواهد به آرمان ها و در عرصه تمدن انسانی قدم بگذارد، باید فرامین حضرت امیرالمؤمنین علیهم السلام و شیوه و سیره ایشان را روش زندگی خود قرار دهد؛ چون همه چیز را چه از نظر ماده و چه معنا، دارد. در زمان حکومتش عدل را پیاده کرد؛ به طوری که غذای خودش با غذای فقیر یکی بود. در زمان غیر حکومت، همانند مردم عادی به باغداری، نخلستان و زراعت و کشاورزی رفت! هیچ گونه از خودش تعریف و تمجید نکرد و دنیا را مثل مزبله ای در آرمان های دینی و انسانی معرفی کرد! البته دنیایی که به دین، قرآن و آیین آراسته باشد، بسیار پسندیده است و از آن طرف نیز اگر دنیا انسان را در کام خودخواهی و هوای نفس بگیرد و انسان را به خودش جذب کند، مزبله ای بیش نیست. پس در راستای غدیر و دهه غدیر همه می توانند خود را به آن نزدیک کنندغ چون غدیر ناجی امت است، غدیر اهداف بشریت را ترسیم می کند.

 

رسا ـ آیا واقعه غدیر می تواند مبنایی برای وحدت امت اسلامی باشد؟

اصل غدیر، ولایت و امامت یعنی وحدت. اصل نمو انسانی به معنای وحدت است و به معنای مشترکاتی است که انسان به آن نیاز دارد. دین و قرآن عامل وحدت است و این بشریت است که به دنبال تفرقه می رود. از صدر اسلام تاکنون اگر همه به قرآن و دستورات قرآنی عمل می کردند، تفرقه ای به وجود نمی آمد. الآن در ملل و دول اسلامی، مشکلاتی که به وجود آمده، ناشی از لجاجت بشریت است و اگر همه در راستای هدف حرکت کنند و آرمان قرآن را عمل کنند، این وحدت جهانی می شود و همین طور هم می شود که در قرآن و روایات، وعده وحدت جهانی داده شده که در زمان ظهور و بروز امام زمان(عج) اتفاق خواهد افتاد.

 

رسا ـ یکی از مسائل مهم بحث جهانی شدن غدیر و دهه غدیر است برای تحقق آن چه باید کرد؟

هدف ما برای جهانی شدن دهه غدیر این است که دنیای امروز گم شده ای دارد و آن غدیر است؛ اگر ملت شریف، غیور و با صلابت ایران که در تاریخ نشان دادند که هر گامی را برداشتند به لطف خدا و اهل بیت(ع) تأثیرگذار بود. از صدر اسلام تاکنون منشأ هر گونه تحولات بودند و غدیر هم به عنوان یک نماد شیعه است؛ شیعه دو پر و بال دارد؛ یکی غدیر و دیگری عاشورا است. عاشورا را اگر اهتمام نمی بخشیدند، از بین می رفت؛ غدیر را در او تعلل شد، یا قصوراً یا تقصیراً.

آنهایی که مدافع حریم ولایت و دلسوز آستان ولایت مدار حضرت امیرالمؤمنین(ع) بودند، بر آن شدند که یک حرکت جهانی در راستای دهه غدیر، نه یک روز غدیر، چون دهه هم در قرآن و روایات تأکید شده و هم یک جمله تام و تمام است و هم این که انسان می تواند در این دهه آنچه را مکتومات است، بروز و ظهور دهد، در یک 24 ساعت نمی شود، البته اگر سال ها به فرموده پیامبر اکرم صلوات الله علیه همه اشجار قلم شود، همه زمین ها صفحه شود، فضل علی را نمی شود نوشت و به نگارش درآورد و ترسیم کرد؛ اما به مقتضای حال، هر انسانی می تواند در این هدف و در این راستا گامی در جهت جهانی شدن دهه غدیر بردارد؛ چون امروز دنیای بشریت تشنه عدالت است، تشنه محبت، رأفت، خدمت و تشنه حقایقی است که خداوند او را نازل کرد.

اما بشر با لجاجت خودش به دنبالش نمی رود! حضرت امیرالمؤمنین و امام مجتبی(ع) را می کشند، در زمان امام حسین(ع) آن واقعه عاشورا به وجود می آید. امام سجاد(ع) همین طور، ائمه معصومین تا وجود امام عسگری(ع) را کشتند، خداوند دید مشیتش دارد به تأخیر می افتد، البته مشیت خداوند تغییر نمی کند، مشیت را از روز ازل با لوح و قلم و عالم زر خداوند ترسیم کرد، همان مشیت در دنیا شامل می شود؛ اما بر اثر برخی از نا ملایمات و جهالت های بشری، شاید تأخیر بیافتد؛ ولی تبدیل نمی شود، از بین نمی رود، به همین دلیل است شیعه معتقد است که اگر روزی امام زمان(عج) بیاید، وعده الهی تحقق پیدا می کند. وعده الهی همان آرمانی است که غدیر می گوید؛ یعنی حق در جای خود قرار گیرد و آن خلافت و جانشینی بلافصل حضرت امیرالمؤمنین است؛ یعنی باید آیین علی جهان مدار شود؛ چون حق باید جهان مدار شود؛ حق جزء علی بروز دیگری ندارد و جز پیغمبر و آل پیغمبر بروز دیگری ندارد که امام هادی(ع) در زیارت جامع می فرماید: خاندان نبوت و رسالت و امامت «بکم فتح الله و بکم یختم» آغاز خلقت و ابداع آفرینش به نام محمد و آل محمد است و پایان دنیا و خلقت هم منتهی می شود به وجود پیغمبر آل پیغمبر. نه در دنیا، در عالم قیامت و برزخ و تا دامنه قیامت نیز اینها مبدأ فیض الهی هستند. ممکنیت وجود هستند و مظهر جلال، کمال، قدرت، عظمت و شأن و جلالت باری تعالی هستند که این ها را خداوند در قرآن معرفی کنند.

 

رسا ـ وظیفه شیعیان در شناخت و معرفت نسبت به دهه غدیر؟

شیعیان وظیفه بزرگی دارند؛ چون شناسامه شیعه غدیر است و اگر غدیر را از شیعه جدا کنید، شیعه اعتباری ندارد. شیعه یعنی پیرو. شیعه پیروی کردن و تنها پیرو اهل بیت(ع) که مدار اهل بیت نیز ولایت امیرالمؤمنین است. پس این که می گوییم ما شیعه هستیم، یعنی پیرو امیرالمؤمنین هستیم. به همین اندازه که پیرو هستیم، باید از مرادمان تأسی کنیم. اگر شیعه با غدیر باشد، همه چیزش تأمین می شود و اگر از غدیر فاصله بگیرد، هر چه ظرفیت به وجود بیاورد و تلاش کند، مثل صفری است که اگر هزاران صفر را کنار هم بگذارید، عدد نمی شود؛ مگر عددی را در کنار این صفر بگذارید که به این صفرها اعتبار بخشد. شیعه اگر می خواهد در دنیا و آخرت اعتبار کسب کند، باید تأسی کند و برود در خانه علی(ع)؛ آنجا که ملائکه آسمان جبهه ادب می سایند.

 

رسا ـ جنابعالی در اهتمام، نشر و تأثیرگذاری دهه غدیر نقش بسزایی داشتید؛ بفرمائید انگیزه حضرتعالی از فعالیت در این حوزه چه بوده است؟

همه درباره غدیر اهتمام دارند و ما هم می خواهیم به این خرمن پر فیض متصل شویم. انسانی که عقل دارد و اطلاعات خود را به وادی معنوی نزدیک نماید، مؤید و موفق می شود. در این راستا اهتمام ما برای اظهار ارادت به ساحت امیرالمؤمنین و زاد و توشه ای برای قیامت است تا در قیامت و شب اول قبر، انشاء الله مورد عنایت امیرالمؤمنین قرار بگیریم. الحمدالله با کمک دوستان و شخصیت ها و اعلام و ارباب فضل و فضیلت، دست به دست هم داده تا این حرکت عظیم به سر منزل مقصود برسد. ما در خدمت آقایان هستیم و انگیزه ما نشر دهه غدیر است که وظیفه شرعی، عقلی و انسانی هر فردی است که انشاء الله بتواند خود را به این نور نزدیک تا  از جهالت و گمراهی نجات پیدا کنند.

 

رسا ـ مختصری هم از اقدامات صورت گرفته توسط ستاد دهه غدیر بفرمائید.

اصل دهه غدیر از ابتکارات و ویژگی های ملت مازندران است. به خاطر سبق تشیع ملت مازندران و ارادتشان به آستان ولایت مآب امیرالمؤمنین(ع)، این فضیلت  و ارادت به آنها رو کرد. با ارشادات و راهنمایی های علما، فقها، روحانیت و به ویژه حضرت آیت الله نظری خادم الشریعه، بعد از انقلاب این ابتکار را در مازندران و نشر فضیلت دهه غدیر را به وجود آوردند. مؤسس و بنیانگذار این امر اهتمام فرمودند، جدیت مردمی که خود را ولایی و شیعه واقعی و مردمی بر خود وظیفه می دانند که برای دهه غدیر در آن سال های گذشته نیز این اهتمام و انسجام دیده می شد. امروز شاهد بین المللی شدن دهه غدیر هستیم. در طول سال های گذشته جلسات و محافلی به نام های مختلف در راستای کنگره بین المللی دهه غدیر و انسجام اسلامی در چند سال قبل در مازندران که با دعوت و پیشنهاد مکتوب دفتر آیت الله نظری خادم الشریعه به محضر آیت الله خزعلی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر شده بود، به همت نماینده ولی فقیه و استاندار وقت، به میزبانی مازندران در ساری با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.

دو سال قبل نیز یک همایش معنوی دهه غدیر در مشهد مقدس برگزار شد که در آنجا میهمانان داخلی و خارجی حضور داشتند و حضرات آیات مهدوی کنی و نظری خادم الشریعه، اختری و شیرازی سخنرانی کردند . در سال گذشته نیز با دعوت ستاد بزرگداشت دهه غدیر کشور و همکاری مجمع جهانی اهل بیت و دانشگاه امام صادقع(ع) اجلاس بین المللی گسترش جهانی دهه غدیر و استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی، با حضور صاحبان اندیشه و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، میهمانان خارجی و داخلی، سخنرانی حضرات آیات مهدوی کنی، ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری، نظری خادم الشریعه بنیانگذار دهه غدیر، موحد ابطحی، اختری و شیرازی در این دانشگاه برگزار شد و امسال نیز نظر بر این است چنین جلسه ای نیز تا موعد غدیر داشته باشیم که البته در این میان نشست تخصصی هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر، با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیت آیت الله نظری خادم الشریعه برگزار شد و صحبت های خوبی در خصوص دهه غدیر شد و برای هم اندیشی دهه غدیر یک حرکتی را ما شروع کردیم و قصد ما این است که هر سال چند جلسه تحت عنوان دهه غدیر داشته باشیم؛ البته با امکانات کمی که ما در اختیار داریم.

امکانات و هزینه های ما مردمی است و هیچ متکی به دولت و جاهای دیگر نیستیم؛ چون می خواهیم خود جوش باشد؛ همان طوری که عاشورا را اقشارمختلف مردم خود جوش گرامی می دارند، می خواهیم غدیر نیز همین گونه باشد و لذا رنگ و ابستگی به این جلسات نمی دهیم. خیرین و دوستانی  داریم این ها نیز خودشان را بیمه امیرالمؤمنین می کنند و در این راستا ما را یاری می کنند و البته نظر ما بر این است که هر ساله بتوانیم چند جلسه را تحت عنوان دهه غدیر برگزار کنیم.

 

رسا ـ سخن آخر

اگر همه افراد به وظایف شخصی، خانوادگی و اجتماعی خود و آرمان های دین عمل کنند، جهان مدینه فاضله می شود. ابتدا باید غدیر را بشناسیم؛ اگر غدیر را شناختیم، آنگاه جهان مدینه فاضله می شود و اگر غدیر را به حالت تئوری بشناسیم، کلاه بر سر خودمان گذاشتیم. چون سیر آفاق و انفس منتهی می شود و از بین می رود و آنچه که می ماند، معنا است. ماده قابل تغییر است و آنچه که می ماند معنا و اثر معنوی است و اگر غدیر در جامعه بماند، معنویت در اوج قرار می گیرد که باز هم بر می گردد که به همان حدیث پیامبر(ص) که فرمود: علی مع الحق و الحق مع علی، خدا با علی است، علی با خداست. بشر با خدا هست چه کافر و چه مسلمان. نمی تواند کسی در روی کره زمین دور از خدا زندگی کند. علی با قرآن است، پس همه بشر با قرآن است و حتی نبادات و جمادات نیز با خدا هستند و در اینجا و الحق مع علی، مهم است که هر کجا علی باشد، عظمت الهی دور او حلقه می زند و اینجاست که بشریت اگر می خواهد به زندگی روز مره، خانوادگی و سیره حکومتی خودش دست یابد، باید مدار و محور خود را غدیر قراردهد و ما تعصب نداریم، علما، فقها ،عدول شیعه آماده اند تا با آنها مصاحبه کنند و با تدبیر و تعقل و مبنا و انگیزه شیعه را معرفی کنند؛ همچنین نهج البلاغه امیرالمؤمنین را.

شیعه اگر پیامی به نام غدیر دارد، از خدای غدیر و برای امیر غدیر است. چیزی نیست که بخواهد بشر معمولی از آن عدول کند. اهل سنت می گوید خداوند با آن عظمت و در آن برهه از زمان و مکان، آیه نازل کرد و به پیغمبر گفت که علی را دوست بدارید! این معنا بسیار مضحک است. اینجاست که شیعه با اهل سنت از نظر مبنا جدا هستند؛ با آنها دعوا نداریم، ولی مبنای ما اینجا تغییر دارد و با آنها مبنایی صحبت می کنیم ما این اصل را امر الهی می دانیم و غدیر را امر الهی می دانیم. برای رفاقت و دوستی و محبت  معنی ندارد که خداوند به پیغمبرش دستور بدهد که آنهایی که رفتند برگردند و آنهایی که دارند می آیند ملحق شوند و چنین تأکیدی و بعد آیا برای محبت و دوستی این آیه باید نازل شود؟ امر ولایت و امامت امیرالمؤمنین است که پیامبر تأکید بر انجام دارد و خداوند بدون فاصله آن آیه قبلی و ابلاغ پیامبر به خلافت و امامت امیرالمؤمنین بلافاصله جبرائیل نازل می شود؛ الیوم اکملت و دینکم، همین جا را اهل سنت پاسخ گویند که اگر محبت امیرالمؤمنین و دوستی علی بود، چرا این آیه نازل شد؟ و امروز نیز جهان بشریت باید به این مسأله فکر کند و اگر می خواهد خود را از جهالت و گمراهی نجات دهد و باید تأسی کنند و بشریت ناگذیر است و نمی تواندا ز سیطره  قدرت و علم و عظمت الهی و مشیت الهی فرار کند و چون جهان در ید قدرت خداست و اینجاست که بشر باید به تعقل کامل برسد و این تعقل کامل، زمان ظهور آن حضرت است که وعده قطعی و حتمی است. به فرموده آیت الله نظری که می فرمایند اگر بروز و ظهور قیامت نباشد، لغو در خلقت است. باید قیامت و حساب، کتاب و جزا و عقاب باشد تا سره از ناسره تشخیص داده شود و اگر ظهور امام زمان و ولایت جهانی علی و آل علی نباشد، لغو در شریعت است. پیغمبر دینش ثمر نداد و قرآن نتیجه جهانی نگرفت.

بشریت اگر می خواهد از همه پلیدی و زشتی ها نجات یابد، باید غدیر را تجلی دهند و همین جا است که ما با اهل سنت اختلاف داریم، وقتی به مبنا رسیدیم راه راست معلوم و راه کج نیز معلوم است. مبنای ما غدیر است و خط قرمز شیعه غدیر است؛ محور شیعه غدیر است، شناسنامه شیعه غدیر است و غدیر می تواند قرآن را تجلی بدهد و گرنه قرآن کتابی است که نه زبانی دارد و نه می تواند خود را نشان بدهد و آن امیرالمؤمنان لسان الله ناطق است، قرآن ناطق است که می تواند این قرآن صامت را در جامعه ظهور و بروز دهد که انشاء الله توفیق باشد و خداوند کمک کند همه در راستای غدیر با خلوص و اخلاص گام برداریم و خودمان را بیمه امیر غدیر که ابوالائمه و اول مظلوم عالم وجود علی(ع) کنیم.

دهه غدیر از امتیازات مردم مازندران است که به همت و ارشاد و رهنمود آیت الله نظری خادم الشریعه است و در این سال های اخیر جلوات خوبی داشت و به ویژه پیام هایی را علما و مراجع بزرگ نظیر حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، موحد ابطحی و روزی نیز در محضر والد بزرگوارمان به محضر رهبر فرزانه در دیدار صمیمی و خصوصی رسیدیم؛ بحث دهه غدیر را خدمت ایشان عرض کردیم و درخواستی به محضر ایشان از سوی دفتر معظم له دادم که ایشان نیز دهه غدیر را با لفظ مبارک خود به صلاح خود یا به صورت پیام و یا به صورت سخنرانی اشاره فرمایند و تأکید نمایند که الحمدالله فردای همان روز در جمع بسیجیان چهارم آذر ماه 1388 صحبتی را درباره دهه امامت و غدیر داشتند و به نکات تاریخی، ظریف و زیبایی در این خصوص اشاره فرمودند که از روز عید قربان تا روز عید غدیر در واقع مقطعی است متصل و مرتبط با مسأله امامت؛ لذا دل ها متوجه شده است به این که بین عید قربان و عید غدیر یک ارتباط است و بعضی هم این را دهه امامت، غدیر نامیدند و نام مناسبی است. شأنیت دهه غدیر این است که از روز عید قربان شروع تا غدیر را اوج گیرد؛ اینجاست که از مازندران شروع شد و هر ساله نشو و نمای بیشتری دارد و انشاء الله توفیق باشد امسال نیز بتوانیم با همت دوستان در مؤسسه الغدیر، دفتر آقا و ستاد دهه غدیر و هیات چهارده معصوم(ع) این حرکت عظیم را که برای خادمان دهه غدیر توفیقی عظیم و از الطاف خفیه حضرت حق می باشد، مورد توجه سرّ مستودع، رمز مکنون خلقت، امام حجت بالغه الهی حضرت صاحب العصر و الزمان، امام مهدی(عج) همگان قرار گیرند.

 

با تشکر از این که وقت خود را در اختیار خبرگزاری رسا قرار دادید.

 

/950/402/ر

 

 

ارسال نظرات