۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۸۸۳۱۶

چند خبر کوتاه از جنوب غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش پیوندهای آسمانی ویژه زوج های طلبه خوزستانی و آغاز نام نویسی عمره دانش‌آموزی در مدارس چهارمحال و بختیاری از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از جنوب غرب هستند.
اخبار کوتاه

حجت الاسلام عبدالله مالکی، مسؤول مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری همایش پیوندهای آسمانی، ویژه زوج های طلبه خوزستانی در اهواز خبر داد.

وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش چهارشنبه، هشتم آبان ماه، ساعت 30/8 صبح در محل مجتمع فرهنگی فجر برگزار می شود.

حجت الاسلام مالکی به مباحثی که قرار است در این دوره ارائه شود اشاره کرد و گفت: ارائه سبک زندگی اسلامی، دانش افزایی وظایف زندگی و آیین همسرداری از جمله مسائلی است که در این همایش مطرح می شود.

مسؤول مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان با اشاره به برگزاری این دوره به صورت کارگاهی اظهار داشت: در این دوره اساتید اعزامی از حوزه علمیه قم برای طلاب به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی با بیان این که طلاب متأهل مدارس علمیه استان خوزستان در این همایش شرکت می کنند، تصریح کرد: همایش پیوندهای آسمانی با حضور 320 نفر و با هدف تقویت بنیان‌های زندگی و مدیریت درست و استحکام خانواده ها برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مالکی در پایان خاطر نشان کرد: همایش پیوندهای آسمانی، ویژه زوج های طلبه خوزستانی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان و با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار می شود

در مسیر مبارزه افتخارآمیز ملت ایران جوانان همیشه باید پیشرو باشند

حجت الاسلام احمد اکبریان، کارشناس و پژوهشگر امور دینی، با بیان این که 13 آبان یکی از روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: تبعید امام راحل، کشتار دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی از مهم ترین حوادث این روز تاریخی است.

وی تصریح کرد: هر کدام از این وقایع، تأثیر قابل توجهی در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران داشته است.

حجت الاسلام اکبریان افزود: روز 13آبان، روز شگفتی است، روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است.

این استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که: ملت ما باید قدرت و عظمتی را که در سایه ی اسلام و وحدت و مجاهدت به دست آورده، حفظ کند، اظهار داشت: در مسیر مبارزه افتخارآمیز ملت ایران، جوانان همیشه باید پیشرو باشند.

حجت الاسلام اکبریان با اشاره به الگو گیری جهان اسلام از انقلاب ایران تصریح کرد : روحیه مبارزه با استکبار عاملی مهم در قیام های ملت های مسلمان منطقه است.

وی در ادامه بیان داشت: هموطنان یک بار دیگر با حضور باشکوه خود در این راهپیمایی وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اعلام می کنند و خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز می نمایند.

حجت الاسلام اکبریان با اشاره به اهمیت راهپیمایی 13 آبان تصریح کرد: حضور با شکوه مردم در این راهپیمایی، پیام های آشکاری را ملت ایران به دنیا و استکبار جهانی اعلان خواهند کرد.

تشریح برنامه های هفته بسیج دانش‌آموزی در خوزستان

فروزان حسینی، مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولی‌ عصر(عج) استان خوزستان در نشست خبری که امروز یکشنبه، 5 آبان‌ماه برگزار شد، از برگزاری یادواره‌های شهدای کشوری دانش‌آموزان احمدرضا عباسی و سیده طاهره هاشمی به‌صورت همزمان در سراسر کشور در روز 8 آبان‌ماه خبر داد.

وی در این نشست به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی پرداخت و گفت: 7 آبان‌ماه روز بصیرت و ولایت دانش‌آموز بسیجی نام‌گذاری شده است که در این روز دانش‌آموزان سراسر استان با نمایندگان ولایت فقیه در شهرستان‌ها دیدار خواهند داشت.

دبیر ستاد هفته بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد: 9 آبان‌ روز ایثار و تعالی دانش‌آموزان نامگذاری شده است که دانش‌آموزان در این روز با خانواده‌های شهدای دانش‌آموز دیدار خواهند داشت.

حسینی ادامه داد: عطرافشانی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای دانش‌آموز، پنجشنبه، 9 آبان‌‌ماه با حضور دانش‌آموزان، فرهنگیان و مسئولان بسیج دانش‌آموزی در گلزار شهدای اهواز برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی بسیج دانش‌آموزی خوزستان تصریح کرد: 10 آبان‌ماه روز دانش‌آموز بسیجی انتظار و عدالت‌خواهی نامیده شده است که دانش‌آموزان سراسر استان به پیاده‌روی در این روز خواهند پرداخت که این پیاده‌روی به مصلی‌های نمازجمعه شهرهای استان ختم می‌شود که دانش‌آموزان بسیجی پس از آن در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه حضور خواهند داشت.

حسینی با بیان اینکه 11 و 12 ‌آبان‌ماه مسابقات ورزشی بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود، عنوان کرد: طرح رهروان شهید فهمیده در شهرهایی که دارای منطقه آبی هستند با حضور نوجوانان پسر 13 ساله برگزار می‌شود.

وی درباره اردوهای راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور همچنان در حال برگزاری هستند و روزانه بیش از 800 نفر در این اردوها شرکت دارند که آمار نهایی شرکت‌کنندگان در این اردوها در پایان اردوهای دختران اعلام خواهند شد، اما پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون نفر در این اردوها حضور خواهند داشت.

آغاز ثبت نام عمره دانش‌آموزی در مدارس چهارمحال و بختیاری

سعادت خسرویان، مدیر دانش‌آموزی استان چهارمحال و بنویس، از آغاز نام نویسی عمره دانش‌آموزی در مدارس استان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه که متولدین سال‌های 76 و 77 هستند می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم به‌منظور نام نویسی به دفاتر آموزشگاه‌های مربوطه مراجعه کنند.

خسرویان داشتن حداقل معدل کل 15 در سال تحصیلی 92-91، عدم تشرف به عمره دانش‌آموزی در سنوات قبل و برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی دانش‌آموزان را از شرایط عمومی ثبت نام دانش‌آموزان دانست و گفت: هزینه اعزام برای دانش‌آموزان در سال جاری حدود 22 میلیون ریال خواهد بود.

مدیر دانش‌آموزی استان همچنین از شرایط اختصاصی برای اعزام دانش‌آموزان نخبه به عمره دانش‌آموزی خبر داد و گفت: نخبگان قرآنی و تشکل‌های دانش‌آموزی دارای اولویت اعزام به عمره هستند.

وی در ادامه گفت: دانش‌آموزان متقاضی توسط آزمون انتخاب خواهند شد و پس از نام نویسی منابع مورد نیاز آزمون در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

خسرویان همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان در دی‌ماه و اسفندماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان تا قبل از اعزام آمادگی لازم برای تشرف به سرزمین وحی را کسب خواهند کرد.

وی سهمیه عمره دانش‌آموزی استان چهارمحال و بختیاری را 50 نفر دانست و گفت: پیگیری‌های لازم به‌منظور افزایش سهمیه عمره دانش‌آموزی استان انجام و در صورت افزایش سهمیه به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی می‌شود./9464/د101/غ

ارسال نظرات