۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۸۸۷۳۸
آیت الله حیدری مطرح کرد؛

جایگاه عشایر خوزستان در ترویج محبت اهل بیت کم‌نظیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه معنوی عشایر غیور استان خوزستان ابراز داشت: برخی از عشایر خوزستانی در شجره نامه های آنها به قبایل اصحاب برجسته امام علی(ع) منتهی می‌شود.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در دومین همایش بین المللی علمی ولایت، با بیان این که چهره حقیقی استان خوزستان با ولایتمداری آن به اهل بیت(ع) امروزه در کشور و منطقه نمایان است، تصریح کرد: خوزستان مهد ولایت و عشق به اهل بیت(ع) بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به ترسیم چهره بد و زشت خوزستان از سوی دشمنان اسلام اشاره کرد و افزود: در برهه کنونی دشمن با راه اندازی سایت و شبکه های ماهواره ای خواستار ایجاد چهره ای زشت و بد از خوزستان است.

آیت الله حیدری افزود: مسلمانان در جای جای جهان بدانند که مردمان استان خوزستان دوستی و اطاعت از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را در وجود خود نهاده و آن را از دل خویش خارج نخواهد کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خوزستان در ابتدایی که اسلام وارد این سرزمین شد با آغوشی باز از آن استقبال کرده و تاکنون با مذهبی گران بها که امروز در جهان شناخته شده است به راه فرهنگی و علمی خود ادامه می دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان به خوارج و دشمنان حضرت علی(ع) که در عصر آن بزرگوار دست به مخالفت و ایجاد جنگ کردند اشاره کرد و گفت: خوارج با ورود به خاک خوزستان از سوی مردمان این استان اسیر و آنان را تحویل دستگاه حکومتی امیرالمؤمنین(ع) داند و کمک شایانی برای خنثی سازی توطئه های آنها در استان کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان با اشاره به عشایر غیور استان خوزستان ابراز داشت: برخی از عشایر خوزستانی در شجره نامه های آن ها به قبایل اصحاب برجسته امام علی(ع) منتهی می شود.

آیت الله حیدری با بیان این که برخی از اصحاب و یاران امام علی(ع) با مهاجرت به مناطق گوناگون خوزستان به گسترش تشیع پرداختند، اظهار داشت: تشیع خوزستان با ورود یاران امیرالمؤمنین علی بن بی طالب(ع) به اصالت حقیقی خود دست یافت.

مراکز علمی خوزستان دروازه ورود علوم اهل بیت به ایران است

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: با تأسیس مراکز علمی در استان خوزستان گسترش مذهب تشیع در نقاط گوناگون ایران آغاز و این استان به دروازه ورود مذهب اهل بیت(ع) نامگذاری شد.

آیت الله حیدری با تأکید بر فضایل علما و فضلای خوزستانی بیان داشت: رمز تشیع اصیل مردم خوزستان در علمایی همچون علی بن مهزیار اهوازی نمایان می شود که تلاش و کوشش خود را برای گسترش اسلام و مذهب ناب محمدی صرف کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پس از پیروی انقلاب اسلامی تشیع جان دیگری را در کشور ایران اسلامی به دست آورد، تأکید کرد: یکی از برکات مهم و بارز انقلاب اسلامی میدان دهی به مراکز علمی به ویژه حوزه های علمیه برای گسترش مذهب اهل بیت(ع) است.

آیت الله حیدری حوزه علمیه و طلاب خوزستان را یکی از مهم ترین مراکز علمی در کشور عنوان کرد و با بیان این که جایگاه علمی خوزستان در کلام، حکمت و علوم نقلی جایگاهی کاملا مطلوب است، ابراز داشت: علوم علمای شیعی مدیون اعصار امام باقر(ع) و  فرزندش ایشان امام صادق(ع) که در آن علم محمدی به جایگاه و انتشار سراسر خود رسید.

امام جمعه موقت اهواز سخن پایانی خود را برگزار برنامه های والایی در خوزستان اشاره اختصاص داد و افزود: مراسمات بزرگی که که امروز در رأس آن ها این همایش است حرکتی عظیم برای ترسیم چهره ای برای خوزستان در جهان است./9458/پ202/س

ارسال نظرات