۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۸۸۷۶۲

نمایندگان کنگره و سنای آمریکا مجبور به تفاهم

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان کنگره و سنای آمریکا مجبورند بر سر سقف و سطح هزینه های دولت به توافق برسند.
تلاش ها براي خروج از بحران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از صدای آمریکا؛ مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، نمایندگان را مجبور به دست یابی به راه حلی برای خروج از بحران اقتصادی کردند.


بر اساس این گزارش، رئیس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان و همتای او در سنای آمریکا معتقدند که نمایندگان کنگره باید تا 22 نوامبر بر سر سقف و سطح هزینه های دولت به توافق برسند.


سناتور باربارا میکولسکی و هال راجرز، رئیس کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا، می گویند از آنجا که احتمال تعطیلی مجدد دولت فدرال، آمریکا را تهدید می کند و عدم قطعیت بودجه تا 15 ژانویه 2014 (دو ماه و نیم دیگر) به تعطیلی دوباره دولت می انجامد، نمایندگان کنگره بر آنند که باید بودجه، نهایی شود تا به آن منتج نشود که چاره ای به غیر از تعطیلی دولت فدرال باقی نماند.


گفتنی است شماری از نمایندگان کنگره آمریکا که عضو کمیته هایی چون تخصیص بودجه یا امور مالی نیستند، اصرار می کنند که سقف هزینه های دولت تعیین شود. آنها در تلاشند تا نمایندگان و روسای این کمیته ها را متقاعد کنند که تعیین سقف بودجه دولت و قعطیت یافتن آن تا پیش از تعطیلات روز شکرگزاری انجام شود.


از آنجا که مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده تعطیل خواهد بود و تشکیل جلسه نخواهد داد، پس از بازگشت نمایندگان به مجلس، که روز 13 نوامبر خواهد بود، تنها زمان اندکی برای رسیدن به توافق تا پیش از 22 نوامبر باقی خواهد بود.


کمیته بودجه مجلس نمایندگان در حال تلاش برای یافتن بودجه های جایگزین است تا شاید به اندازه ای بتواند تعدیل بودجه را جبران کند. تعدیلی که سبب بیکاری شمار زیادی از کارمندان دولت و کاهش ساعات کاری شماری دیگر از آنها شده است./1415/1409/ح

ارسال نظرات