۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۸۹۱۳۰

برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی در 40 شهر و روستای خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که همایش شیرخوارگان حسینی نماد مظلومیت حضرت علی اصغر در صحرای کربلا است، گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در 40 شهر و روستای خراسان برگزار می شود.
مراسم شيرخوارگان حسيني در مشهد

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که همایش شیرخوارگان حسینی از چند سال گذشته به صورت نمادین در سطح کشور به صورت همزمان برگزار می شود، گفت: مهم ترین دلیل برگزاری این همایش ترسیم مظلومیت کودکان امام حسین در صحرای کربلا و انتقال این موضوع به خانواده ها و به خصوص مادران شیر خوارگان است تا تحت تاثیر این موضوع کودکان خود را با الگوگیری از مکتب امام حسین برای مقابله با ظلم ستیزی آماده و تربیت کنند.

 

وی افزود: امسال همایش شیر خوارگان حسینی در خراسان جنوبی با همکاری سازمان تبلیغات و اداره کل اوقاف در 40 و روستا برگزار می شود و پیش بینی می شود در این همایش بیش از 5 هزار نفر شرکت کنند.

 

حجت الاسلام کاظم لطفیان با بیان این که این همایش یکی از برنامه های محوری سازمان تبلیغات در استان است، گفت: در ایام ماه محرم بیش از هزار مبلغ به نقاط مختلف خراسان جنوبی برای تبیلغ معارف اهل بیت به خصوص امام حسین، تبیین ابعاد واقعه عاشورا و امامت، تببین جایگاه ولایت فقیه در جامعه و تببین رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و بیان احکام دین اعزام خواهند شد.

 

وی همچنین از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین در دهه اول محرم در بیش از هزار و 100 هیئت مذهبی در سطح استان خبرداد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری گفتمان های دینی با محوریت عاشورا در مدارس خراسان جنوبی خبرداد و یادآورشد: مردم خراسان جنوبی دهه اول ماه محرم را به صورت اختصاصی برای امام حسین عزاداری کرده و بیشتر مردم در این ماه کار و کسب ها را تعطیل می کنند./968/ت303/ب

ارسال نظرات