۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۹۱۹۹
حجت الاسلام حسناتی:

ضامن بقای بشریت تمسک به قرآن و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد با اشاره به این که قرآن و عترت هر دو سفارش شده پیامبر (ص) هستند، گفت: قرآن و اهل بیت(ع) دو ذخیره اند و عجیب است که مأموریت هر دو یک چیز است و آن هدایت، ذکر و حفظ بشریت است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه  نجف آباد، شب گذشته در مراسم عزاداری سیدالشهداء(ع) در مسجد جامع نجف آباد، معرفت و محبت اهل بیت(ع) را بالاترین مزد در مراسم عزاداری عنوان کرد و گفت: اهل بیت به خصوص امام حسین(ع) راه میانبر برای رسیدن به نقطه اوج بندگی است.

 

وی سخنان خود را پیرامون تشابه سیدالشهداء(ع) و قرآن عنوان کرد و افزود: با مراجعه به زیاراتی که درباره اهل بیت وارد شده است، آمده است که السلام علیک یا شریک القرآن و حضرت را شریک قرآن نامیده اند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه افزود: شرکا همیشه میدان فعالیتشان یکی است و مشارکت سیدالشهدا(ع) با قرآن یا همان تشابهاتی که حضرت با قرآن دارد، بحثی مفصل و نیازمند تحقیقات فراوان برای آنان که اهل تحقیق و مطالعه هستند، است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد هدایت‌گری را یکی از جنبه های شباهت قرآن با سیدالشهدا(ع) دانست و بیان داشت: هدایتگری امام حسین(ع) که هیچ کس منکر واقعه عظیم کربلا نبوده است و نمایشنامه ای الهی در قطعه ای از زمین و مقطع زمانی روی داد.

 

وی در ادامه گفت: همان گونه که قرآن برای هدایت اهل تقوا است، حضرت نیز فقط برای آنان که قابلیت داشته باشند، منشأ هدایت است و کسانی چون وهابیانی که در این زمانه با شگردهای مختلف در جهت تخریب حرمین شریفین در کربلا و دیگر اماکن مذهبی هستند و این گونه دست به کشتار شیعیان زده اند، هیچ گاه مشمول هدایت حضرت نیستند و اشخاصی چون گاندی رهبر هند انقلاب کشورش را مرهون کربلا و سیدالشهداء(ع) و تبعیت از قیام آن حضرت دانسته است.

 

امام جمعه نجف آباد از دیگر شباهت های قرآن و سیدالشهداء(ع) را فهم همراه با طهارت دانست و افزود: دو معنا برای طهارت می توان به کار برد، یکی وضو داشتن که همانگونه که نمی توان دست بدون وضو به خط قرآن زد، بر نام مبارک ائمه(ع) نیز همین گونه است و معنای بالاتر آن فهم همراه با روح و قلب انسان است.

 

وی در ادامه بیان داشت: کسانی که روح و روانشان را با انواع گناهان چون رزق حرام، مردم آزاری و .... پر کرده اند و حب دنیا را به جای حبّ خداوند در قلبشان وارد کرده اند، اینان مطهر نیستند و زمانی به مقام طهارت خواهند رسید که حکمت از دل به زبانشان جاری شود و حکمت و نورانیت زمانی به دست می آید که واقعاً زائر حسین(ع) باشند.

 

حجت الاسلام حسناتی درک مقام ولایت و همراهی با اباعبدالله(ع) را دارای شرایطی دانست و گفت: داشتن طهارت باطنی و برپایی مجالس به دور از از اندیشه های شرک آلود و توجه به مسائل شرعی، دوری وعاظ از دروغ پردازی و نسبت دادن به ائمه اطهار(ع) برای سوز بیشتر مجلس بسیار قابل توجه است، چنان که خود حضرت زمانی که وارد زمین کربلا شدند آن زمین را هر چند فقط برای جنگ بود از صاحبانش خریداری کردند که نشان از پایبندی به مسائل شرعی در درجه اول اهمیت دارد.

 

امام جمعه نجف آباد سنخیت داشتن را نقطه مقابل قابلیت دانست که هر چه قدر سنخیت پیدا کنیم، قابلیت خواهیم یافت و زمانی که قابلیت ایجاد شود زمان بهره برداری از این مجالس است.

 

حجت الاسلام حسناتی از دیگر موارد تشابه را بحث شفاعت عنوان کرد و گفت: از جمله شفیعان روز قیامت قرآن و دیگری ائمه اطهار(ع) هستند که در میان ائمه با توجه به روایات، امام حسین(ع) مقام شفاعت گسترده تری دارا است و زمانی که حضور در مجالس روضه سبب اثرپذیری زندگی شود، همین اثرپذیری سبب وصل شدن به حضرت خواهد شد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر شباهت های میان قرآن و حضرت سیدالشهداء(ع) سفارش به ذکر زیاد است، چنان که تأکید شده است هر روز زائر امام حسین(ع) باشید و و ذکر مصائب سیدالشهداء(ع) یادآوری فطرت، توحید، نبوت، معاد و عدل الهی است.  

 

امام جمعه نجف آباد در پایان با اشاره به این که قرآن و عترت هر دو سفارش شده پیامبر هستند، گفت: قرآن و اهل بیت(ع) دو ذخیره اند و عجیب است که مأموریت هر دو یک چیز است و آن هدایت، ذکر و حفظ بشریت است./939/پ202/ب

ارسال نظرات