۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۸۹۳۷۳

جلسه مدیران مدارس علمیه خواهران زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران زنجان با محوریت بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی مدارس علمیه با حضور مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران زنجان برگزار شد.
جلسه مدیران مدارس علمیه خواهران زنجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام بلال محمدی، مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خوهران زنجان، صبح امروز در جلسه مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران زنجان که با محوریت بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی مدارس و در محل مرکز مدیریت خواهران برگزار شد با قدردانی از زحمات و تلاش های مدیران مدارس علمیه خواهران فعالیت های فرهنگی را دارای اهمیت و جایگاه بالایی دانست و گفت: ما در زمینه کارهای فرهنگی اعتقاد داریم که این فعالیت ها مانند خون جاری در رگ ها است و بنابه فرموده پیامبر اکرم (ص) که ایشان خود را برگزیده شده برای اتمام مکارم اخلاقی معرفی کرده اند، مکارم اخلاقی قسمت اعظمی از کارهای فرهنگی است.

 

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم اگر بخواهیم در هر کاری سامان دهی مطلوبی صورت بگیرد به اقدامات پایه ای و اساسی در زمینه کارهای فرهنگی احتیاج داریم که گاهی روزها و هفته ها و شاید ماه ها زمان می طلبد تا ضمن ایجاد فضای روانی مناسب آن کار هم به نتیجه برسد.

 

مدیر استانی مدارس علمیه خواهران زنجان در ادامه کارهای فرهنگی را جزء معدود فعالیت هایی دانست که ارزش افزوده نیز دارد و تصریح کرد: کارهای فرهنگی جزء معدود کارهایی است که ارزش افزوده و مضاعف دارد تا جایی که در روایات با وجود این که شهادت در راه خدا بالاترین درجه ثواب و پاداش را دارد اما باز هم مداد علما و قلم های آنها ارزشی فراتر از خون شهدا دارد.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه فرزانگی را ملاک برتری انسان ها عنوان کرد و اظهار داشت: همه انسان ها در آفرینش مساوی هستند اما بعدا بر اساس فاکتورهای دیگری مانند فرزانگی که ملاک برتری است، سنجیده می شوند و در قرآن کریم نیز هیچ گاه آنان که می دانند با آنان که نمی دانند برابر دانسته نشده اند و همینطور آنان که در راه خداوند جهاد می کنند بدون هیچ چشم داشتی با آنان که جهاد نمی کنند متمایز شده اند و همه می دانیم که فعالیت های فرهنگی نیز یک جهاد است.

 

وی در پایان نتیجه بخش بودن فعالیت های فرهنگی را به مخلصانه بودن آن مشروط و تأکید کرد: انتقال سبک زندگی اسلامی و گسترش آن، مبارزه با جنگ نرم دشمن، توفیق در پدافند غیر عامل، شناسایی و شناساندن دشمن، انتقال اسلام و گسترش آن به دل های پاک و همه فعالیت های فرهنگی دیگر اگر بخواهیم نتیجه بخش و مثمر ثمر باشد باید از روی اخلاص، عشق به کار، انگیزه و پشتکار صورت بگیرد.

 

گفتنی است، پس از پایان مراسم آغازین، هر یک از معاونان مدارس با معاونت های مربوطه در مرکز مدیریت خواهران جلسات تخصصی جداگانه ای برای رفع مشکلات خود برگزار کردند. /949/پ202/ب

ارسال نظرات