۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۸۹۴۰۰
معاون آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

«هیهات من الذله» شعار جهانی و برگرفته از فرهنگ شیعه است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی قیام امام حسین را نماد ایستادگی در برابر ظلم و ظالمان دانست و گفت: امروز نیز آزادی خواهان جهان با پیروی از نهضت حسینی خواستار دفاع از مستضعفان و صلح در دنیا هستند تا جایی که شعار هیهات منه الذله امام حسین (ع) شعار بشریت در برابر مستکبران عالم شده است.
حجت الاسلام مقدم، معاون حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه در تشریح علل قیام حسینی اظهار کرد: امام حسین(ع) بر اساس وظیفه امامت برای برپایی دین اسلام در جامعه بشری، پیاده کردن تعالیم قرآن و انبیای الهی و همچنین احیای امر به معروف و نهی از منکر  قیام کرد.

 

وی یکی دیگر از دلایل نهضت عاشورا را مبارزه با خرافات و بدعت‌های به وجود آمده بعد از رحلت پیامبر(ص) اعلام و تصریح کرد: بعد از فوت پیامبر اسلام حقیقت دین از بین رفته و ارزش های اسلامی زیر پا گذاشته شده بود که با قیام امام حسین(ع) احیا شد همان گونه که خود امام حسین(ع) نیز فرموده اند من قیام کردم تا سنت های پیامبر اکرم را احیا کنم.

 

حجت الاسلام مقدم با بیان این که بشریت تا قیامت از برکات نهضت عاشورا بهره مند خواهد بود، خاطرنشان کرد: هر روز که می گذرد اهداف و آرمان های امام حسین(ع) و پیام های عاشورا در جامعه ساری و جاری می شود به طوری که می توان گفت انقلاب اسلامی در ایران، بیداری های اسلامی در منطقه و بصیرت و آگاهی مردم و آزادی خواهان در سراسر عالم از قیام امام حسین(ع) سرچشمه می گیرد.


وی تاکید کرد: شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) برای تمام بشریت، آزادی خواهان و مستضعفین عالم الگو شده که با استفاده از این  شعار راه خود را پیدا می کنند چراکه حماسه حسینی سرفصل و سرآغاز همه حماسه ها است.

 

حجت الاسلام مقدم اضافه کرد: هدف امام حسین(ع) از ایستادگی در برابر بنی امیه ظالم به تعقل وا داشتن بشریت، دعوت به توحید، ربانیت و وحدت است.


معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و ما نمی توانیم فقط از طریق مسجد و منبر اهداف عاشورا و پیام اسلام را به جامعه برسانیم برای رساندن پیام به کل جهان باید از فن آوری ها روز به ویژه فضای مجازی که همه به آن دسترسی دارند استفاده کنیم.

 

وی اظهار کرد: باید در قالب‌های زیبا و طرح  های مخاطب پسند اهداف اهل بیت(ع)، تعالیم انبیا و پیام‌های عاشورا را از راه فضای مجازی به گوش جهانیان برسانیم و تشیع واقعی را که دشمن خلاف آن را جلوه می دهد، اشاعه دهیم.

 

وی به پروژه‌های اسلام هراسی و شیعه هراسی دشمن از طریق ترویج عقاید بی بند و پایه اشاره کرد و افزود: علما، روحانیون و دانش پژوهان شیعی و مسلمان باید از طریق رسانه ها و در قالب های تصویر، صوت و هنر تشیع واقعی را تبیین کرده و در راستای اشاعه و ترویج آن تلاش کنند./936/ت302/س

ارسال نظرات