۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۸۹۵۰۰
طالب زاده:

دلیل ضعف دیپلماسی آمریکا در قبال ایران فشار صاحبان پول و رسانه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه و فعال فرهنگی گفت: ما اهل دیپلماسی هستیم و همیشه می‌گوییم بیایید با ایران صحبت کنید اما دلیل این‌که آنها اهل دیپلماسی نیستند، فشاری است که ازسوی کسانی که پول، قدرت و رسانه در دستشان است، بر آنها وارد می‌شود و می‌دانند که وجود جمهوری اسلامی برای موجودیت خودشان خطرناک است.
نادر طالب زاده، کارشناس رسانه و فعال فرهنگي

نادر طالب زاده، کارشناس رسانه و فعال فرهنگی در حاشیه نشست خبری جشنواره افول امپراطوری که امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد،‌ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر این‌که ریشه بی‌اعتمادی رهبر معظم انقلاب و ملت ایران به آمریکا چیست؟ با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها یکبار هم با حسن نیت در مقابل ایران صحبت نکرده‌اند، گفت: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب ایران را تحریم کرد و حتی قطعات هواپیماهای مسافربری را هم به ما نفروخت.

وی با بیان این‌که آمریکا اصلا اصلا اهل تعامل و انسانیت نیست، افزود: یکبار هم اتفاق نیفتاده است که اینها با ایران به‌صورت برابر صحبت کنند؛ ما اهل دیپلماسی هستیم و همیشه می‌گوییم بیایید با ایران صحبت کنید اما دلیل این‌که آنها اهل دیپلماسی نیستند، فشاری است که از سوی کسانی که پول، قدرت و رسانه در دستشان است، بر آنها وارد می‌شود و می‌دانند که وجود جمهوری اسلامی برای موجودیت خودشان خطرناک است.

طالب زاده آمریکایی‌ها را ذاتا دروغگو و تروریست دانست و با بیان این‌که ما ندیدم یکبار یک مقام آمریکایی که در دولت است، بگوید که انژی هسته‌ای حق ایران است، ما این را می‌فهمیم برای حل آن اقدام می‌کنیم، در بیان دلیل این موضوع اظهار داشت: شرارت پشت‌سر آمریکایی‌ها قرار دارد و به آنها می‌گوید که با ایرانی‌ها صحبت نکنید.

این کارشناس رسانه با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها به آقای احمدی نژاد چسباندند که با بمب اتم می‌خواهد اسراییل را هدف قرار دهد، بیان داشت: آقای احمدی نژاد در کنفرانسی به نام «جهان بعد از صهیونیسم» جلوی یک پوستر درحال سخنرانی بود، همان پوستر را بهانه کردند و جمله بعدی را هم به آن چسباندند که ایشان جهان را تهدید هسته‌ای کرده و براساس آن فیلم سینمایی ساختند درحالی‌که او هیچ وقت این را نگفت بلکه فقط حرف امام خمینی(ره) را تکرار کرد.

دبیر جشنواره افول امپراطوری گفت: در کنفرانس هالیوودیسم گفتیم ایران باید از فیلم‌هایی که ایران را تهدید هسته‌ای نشان می‌دهد، شکایت رسمی کند که وزارت ارشاد این اقدام را شروع کرده بود./956/پ202/ج

ارسال نظرات