۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۸۹۷۴۰
امام جمعه کاشان:

پیام مکتب عاشورا نباید درحسینیه ها و تکایا بایگانی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت : پیام مکتب امام حسین(ع) بعد از سپری شدن روزهای تاسوعا و عاشورا نباید در حسینیه ها و تکایا حبس و بایگانی شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در مراسم عاشورای حسینی در شهرستان کاشان، با اشاره به این که پیام عاشورا از حسینیه ها و تکایا باید به حریم خانواده ها برده شود تا فرزندان خود را حسینی تربیت کنیم افزود: امروز گره گشایی از کار ارباب رجوع توسط هر مسئول و مقامی، نشانه تربیت یافتگی در مکتب حسینی و کاری حسینی است.

 

 آیت الله نمازی کم فروشی، گرانفروشی، احتکار و ظلم به یکدیگر را در مکتب امام حسین(ع) مترود و مردود دانست و افزود: هر عاملی که باعث بروز مشکلات اقتصادی در کشور و خوشحالی صهیونیست ها شود همکاری با دشمن است.

 

به گفته وی، هرکس در هرجایگاه و مسئولیتی باید پیام عاشورا را نصب العین خود قراردهد و با تأسی از پیام عاشورا در راه خدمات به مردم و جامعه تلاش نماید.

 

امام جمعه کاشان، عاشورا شناسی و کربلاشناسی را یکی از وظایف مهم شیعه دانست و افزود: بازسازی تاریخ توحیدی امام حسین که بندگی را به معنای اکمل آن تفسیر کرد باید برای شیعه تبیین شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، عاشورا را عامل بقاء و استمرار توحید دانست و بیان داشت: اگر عاشورا نبود امروز کسی در روی کره زمین معرفت به شهادتین نداشت.

 

آیت الله نمازی، در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف پیام عاشورا و کربلا، از خودسازی و آمادگی برای مشارکت در سپاه حضرت مهدی(عج) با هدف گرفتن انتقام خون امام حسین (ع) را یکی از پیام های زیارت عاشورا ذکر کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری،  همچنین امام شناسی را یکی دیگر از پیام های عاشورا و کربلا دانست و افزود: امام شناسی است که می تواند ما را به آن مقام محمودی که برای پیامبر و ائمه معصومین است برساند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان یاد آور شد: خداوند هرچه کرامات دارد به امام حسین (ع) داده است به طوری که ابتکار عمل در قیامت به دست امام حسین(ع) است.

 

وی، مکتب کربلا را مکتب پاکی و طهارت دانست و یاد آور شد: حسینی بودن از دنیا بریدن است و به معونیت رسیدن است و کسی که حسینی می شود باید پاک باشد.

 

 امام جمعه کاشان همچنین نقش مهم زنان درکربلا و عاشورا را یاد آورشد و با اشاره به این که زن ها در جامعه اسلامی ایران دارای جایگاه والایی هستند که باید جایگاه آنان حفظ شود افزود: جایگاه زنان در عاشورا و درپیروزی انقلاب اسلامی برکسی پوشیده نیست.

 

وی افزود: به برکت اهل بیت (ع) و عاشورا، مادران جامعه ما زینبی و زهرایی شدند و در این راه مادرانی بودند که با تقدیم چهار شهید به انقلاب اسلامی و اسلام سهم بزرگی در پیروزی اسلام و انقلاب اسلامی داشتند.

 

به گفته وی شهدای ما در دامن مادرانی تربیت و پرورش داده شدند که با مجالس روضه امام حسین (ع) انس و الفت داشتند و  الگوی آنان فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری است.  

 

آیت الله نمازی همچنین از نماز بعنوان یکی دیگر از پیام های عاشورا و کربلا نام برد و افزود: فرزندان و نوجوانان را خواندن نماز تشویق کنید که پایه و اساس دین از نماز است و نماز مجمع همه خوبی های عالم است.

 

وی، با اشاره به این که از نیروی انتظامی و زور نمی توان جوانان را مهار کرد افزود: امروز از نماز که 90 درصد از مشکلات اخلاقی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را خنثی می کند می توان بعنوان کارسازترین وسیله برای مهار بشریت استفاده کرد.

 

امام جمعه کاشان گفت: ما باید هنر این را داشته باشیم که از همه ظرفیت دهای نماز برای اصلاح جوانان و جامعه استفاده کنیم و نماز را به هیچ قیمتی حتی قیمت جان نباید از دست داد./939/پ202/ع

ارسال نظرات