۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۸۹۹۷۴
آیت الله موسوی جزایری:

نقطه آغاز رسالت پیامبر بر مبنای مطالعه شکل گرفت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری در پیامی به مناسبت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: نقطه ی آغاز رسالت و دعوت اسلامی بر مبنای خواندن و مطالعه شکل گرفته است.
 آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در سومین روز از بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی این هفته را گرامی داشته و بر ضرورت توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.

در این پیام آمده است: سپاس خداوند متعال را که نقطه ی آغاز رسالت و دعوت اسلامی را بر مبنای خواندن و مطالعه شکل داد؛ چرا که اعجاز اسلام، قرآن و راه رسیدن به آن مطالعه و تدبر است.

در ادامه این پیام می خوانیم: تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده است، همه فرهنگ ها با کتاب آغاز می شوند و با کتاب رشد می کنند و ماندگار می شوند. در این میان آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است و پیامبر اکرم(ص) رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز می کند و در همین فرهنگ مقدس خداوند به قلم سوگند یاد می کند و معجزه آخرین فرستاده اش را یک کتاب قرار داده است.

در بخش دیگری از این پیام می خوانیم: در طول تاریخ نیز همواره توصیه علما و بزرگان علم و ادب بر اهمیت کتاب و مطالعه بوده است. امروزه نیز اهمیت مطالعه در توسعه فردی و اجتماعی بر همگان آشکار شده است. کتاب و کتابخوانی راهی پر فراز و نشیب در پیش روی دارد و رفتن در این مسیر همراهان دلسوزی را می طلبد.

در پایان این پیام آمده است: اینک در بزرگداشت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اهتمام و همراهی کسانی را که در عرصه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه ها کمر همت بسته اند را ارج نهاده و توفیق روز افزون برای خادمان این عرصه کتابخوان و کتاب دوست استان از درگاه خداوند متعال خواستارم./9464/د101/س

ارسال نظرات