۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۹۰۰۱۳

محاکمه پرویز مشرف به اتهام خیانت

خبرگزاری رسا ـ پاکستان پرویز مشرف را به خاطر تحمیل حکومت نظامی در سال ۲۰۰۷ با اتهام خیانت محاکمه خواهد کرد.
پرويز مشرف

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از محاکمه پرویز مشرف خبر داد.


در گزارش صدای آمریکا آمده است: دولت پاکستان می گوید رهبر نظامی پیشین این کشور، ژنرال پرویز مشرف را به خاطر تحمیل حکومت نظامی در سال 2007 با اتهام خیانت محاکمه خواهد کرد. اتهامی که در صورت اثبات مجازات مرگ، یا حبس ابد در پی دارد.


چودری نیسار علی خان، وزیر کشور پاکستان، روز یکشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد: به حکم دیوان عالی کشور و گزارش کمیته تحقیق، اقدام های لازم برای محاکمه پرویز مشرف به اتهام خیانت بر اساس ماده 6 قانون اساسی آغاز می شود.


گفتنی است که وزیر کشور پاکستان محاکمه پرویز مشرف را برای حفظ منافع ملی پاکستان عنوان کرده است. وی اعلام کرد روز دوشنبه، دولت با ارسال نامه ای به دیوان عالی کشور، خواستار آغاز اقدام های لازم علیه مشرف خواهد شد. همچنین قرار است روز دوشنبه دادستان ویژه این محاکمه نیز اعلام شود.


لازم به ذکر است پرویز مشرف تاکنون با چهار مورد مجرمانه مربوط به دوران حکومتش در سال های 1999- 2008 روبرو شده است که بر اساس اطلاعات فاش شده، یکی از آن ها به ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر پاکستان در سال 2007 مربوط می شود. از زمان بازگشت مشرف به پاکستان در اوائل سال جاری، برای همه این موارد حکم وثیقه صادر شده است./1415/1409/ح

ارسال نظرات