۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۹۰۱۴۷
رییس مجلس:

1+5 با عقلانیت مانع تکرار اشتباهات گذشته شود/ حساب تروریست‌ها از فرقه‌های اسلامی جداست

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا و غرب امروز تنها ادبیات خود را بر حسب شرایط عوض کرده، اما همیشه به دنبال استعمار هستند، از این‌رو تنها راه کشورها مقاومت است، زیرا بدون مقاومت، کشورهای غربی حاضر به پذیرش حقوق ملت‌ها نیستند.
لاريجاني در صحن علني مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی عصر امروز سه‌شنبه 28 آبان‌ماه در مراسم نمادین اهدای تابلوهای مبارزه با نژادپرستی به نلسون ماندلا تهیه شده از هنرمندان شاهرودی با بیان اینکه شخصیت بزرگ نلسون ماندلا همیشه قابل تقدیر و تجلیل است، گفت: در آن زمان که ماندلا در زندان بود، انقلابیون ایرانی او را می‌شناختند، از طرف دیگر ما آن زمان دانشجو بودیم و ما او را به‌عنوان یکی از شخصیت‌های مبارز با استعمار غرب در کنار دیگر مبارزانی که بر علیه استعمار غرب تلاش می‌کردند، می‌شناختیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت تابلوی مبارزه با نژادپرستی از سوی هنرمندان شاهرودی گفت: به طور حتم این اثر هنری حکایت از دلمشغولی‌های این هنرمندان دارد، زیرا این هنرمندان می‌خواستند یک وضعیت اسفبار از ظلم در آفریقا را ترسیم کنند. از طرف دیگر این اثر هنری می‌گوید که در دوره‌ای فریاد‌ها برای حقوق بشر بلند بود، اما در آن زمان یک رفتار ناهنجار نسبت به مردم انجام می‌شد و نظام برده‌داری حاکم بود و نژادپرستان به مردم ظلم می‌کردند. از طرف دیگر ماندلا با مبارزه مردم آفریقا و حمایت مردم سراسر دنیا توانست انقلاب آفریقا را به پیروزی برساند. همچنین در این رابطه این سوال مطرح می‌شود که چه کسانی این ظلم را به مردم آفریقا تحمیل کرده و چه افرادی برای موفقیت این مبارزات تلاش کردند؟

بدون مقاومت، غرب حاضر به پذیرش حقوق ملت‌ها نیست

لاریجانی ادامه داد: به طور حتم امروز پنهان نیست که آمریکا و غرب ستم‌های بسیاری را به مردم جهان به ویژه مردم آفریقا روا داشته‌اند و سال‌ها مردم تحت استعمار غرب زندگی می‌کردند. از این‌رو براساس فرمایشات امام خمینی (ره) که می‌فرمودند مردم آفریقا تحت استعمار هستند، بنابراین در شرایط کنونی این سوال مطرح می‌شود که با توجه به تحت فشار قرار گرفتن مردم آفریقا از سوی رژیم‌های نژادپرست در چند دهه اخیر، چه کسانی از این رژیم‌ها حمایت می‌کردند؟

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب حامیان رژیم‌های نژادپرستی بوده‌اند، تصریح کرد: در آن زمان در ایران یک دیکتاتور وابسته به آمریکا که نوکر این کشور بود بر کشور حکمفرمایی می‌کرد و شاهد بودیم که آمریکا در آن دوران حمایت‌های بسیاری را از شاه انجام داد و انقلابیون را شکنجه و تبعید می‌کرد، از طرف دیگر شاهد بودیم که در آن زمان مقامات آمریکایی مانند کارتر فریاد حمایت از دموکراسی و حقوق بشر سر می‌دادند اما تا دقیقه آخر از شاه حمایت کردند. حتی در آن زمان در جهت انجام کودتا برای حمایت از شاه دریغ نکردند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: متاسفانه در ادوار گذشته خیلی از کشورهای غربی از رژیم شاه در کنار رژیم آپارتاید حمایت کردند، البته در آن زمان خیلی از کشورها و کشورهای وابسته به آمریکا در قبال این اقدامات ظالمانه سکوت می‌کردند. حال همان کشورها این روزها گله می‌کنند و می‌گویند که آمریکا وفا ندارد که این موضوع به این معنی است که آمریکا و کشورهای غربی وقتی از کشوری منفعتی به دست نیاورند، آن کشور را رها می‌کنند. از طرف دیگر بعد از انقلاب شاهد صف‌بندی غرب علیه ایران بودیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در دوران گذشته رژیم‌های ضدبشری جز با مقاومت کنار نرفته‌اند، افزود: به طور حتم اگر ماندلا و مقاومت نبود کشورهای استعماری آن نظام را رها نمی‌کردند و اگر در ایران مقاومت و مبارزات مردم نبود آمریکا به هیچ وجه اقدامی برای نابودی نظام شاه انجام نمی‌داد، از طرف دیگر شاهد هستیم که فعالیت این رژیم در شرایط کنونی هم پایان نپذیرفته است، از این رو در شرایط کنونی شاهد هستیم که مردم فلسطین در چند دهه اخیر تحت فشار فلسطین بوده و هستند و حتی مردم را آواره کرده‌اند.

رفتار درندگی همراه با تبعیض‌ غرب به پایان نرسیده است

وی با بیان اینکه مذاکرات صلح و تحرکات کشورها تنها برای خرید زمان جهت خانه‌سازی‌های رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: به طور حتم وضعیت کنونی مردم فلسطین بدتر از وضعیت مردم آفریقا در آن زمان است. از طرف دیگر شاهدیم که درندگی تبعیض‌آمیز کشورهای غربی به پایان نرسیده از این‌رو چه دلیلی دارد که فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را تنها چند کشور به دست بگیرند، مگر ان‌پی‌تی معادله بین‌المللی نیست و براساس آن مگر نباید همه کشورها از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کنند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر به طور حتم رفتارهای کشورهای غربی و آمریکا در شرایط کنونی که در بغل نتانیاهو قرار گرفته و غش می‌کنند، بسیار مضحک است، حال مگر همین کشورها نمی‌دانند که ان‌پی‌تی و استفاده از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای برای همه کشورها است که این قطعاً یک نمونه دیگر در تبعیضات بین‌المللی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با تاکید بر اینکه قطعاً تبعیضات بین‌المللی در شرایط کنونی پایان نیافته است، گفت: آمریکا و غرب امروز تنها ادبیات خود را بر حسب شرایط عوض کرده، اما همیشه به دنبال استعمار هستند، از این‌رو تنها راه کشورها مقاومت است، زیرا بدون مقاومت، کشورهای غربی حاضر به پذیرش حقوق ملت‌ها نیستند. از طرف دیگر شاهدیم که امروز کشورهای غربی از کشورهایی حمایت می‌کنند که به هیچ وجه حقوق بشر را نپذیرفته و رعایت نمی‌کنند، از این‌رو باید بدانیم که شرایط عوض شده و در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که ملت‌ها بیدار شده‌اند.

ملت ایران فریب بازی غرب با الفاظ را نمی‌خورد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه آمریکا باید بداند که هیچ کسی با الفاظ فریب نمی‌خورد، تصریح کرد: به طور حتم ملت ایران در مسئله هسته‌ای نیاز به الفاظ ندارند، از این‌رو فریب اینگونه الفاظ و رفتارها را نمی‌خورد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه به طور حتم قبل از شفافیت در مسئله هسته‌ای نیازمند شفافیت در صدق سیاسی هستیم، تصریح کرد: نلسون ماندلا در آفریقا بر علیه رژیم ظالم آپارتاید مبارزه می‌کرد اما در آن زمان برخی از کشورها خود را به خواب زده و از کنار فریاد انقلابیون می‌گذشتند، از این‌رو امروز دوستان ما در آفریقا و دیگر کشورها باید بدانند که اگر در مسائلی مانند مشکلات مردم فلسطین سکوت کنند، مردم فلسطین مانند زمان نژادپرستی در آفریقا طعم بی‌توجهی کشورها را می‌چشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه به خاطر برخی منافع نباید حقوق مردم فلسطین را نادیده گرفت، افزود: قطعاً تمام کشورها باید نسبت به مسئله فلسطین مسئولیت‌شناس باشند، در غیر این‌صورت کشورهای استعمارگر از این مسئولیت‌نشناسی استفاده کرده و فشارهای خود را بر کشورهای مظلوم افزایش می‌دهند. از طرف دیگر خوشحالیم که امروز کشورهای آفریقایی دارای حکومت دموکراتیک است و امیدواریم این کشورها با آن نگاه دردمندانه به سرنوشت فلسطین حساس باشند.

مهمترین پیام انقلاب ایران دفاع از مظلومان بوده است

وی با اعلام اینکه مهمترین پیام انقلاب ایران دفاع از مظلومان بوده است، افزود: به طور حتم انقلابی که امام خمینی (ره) در ایران پایه‌گذاری کرد، مبارزه با ظلم بوده است، همچنین کشورهای زورگو باید بدانند که ملت ایران ملت مقاومی بوده و پای آرمان‌های خود مانده است و مذاکرات هسته‌ای را دنبال و رصد می‌کند، از این‌رو کشورهای غربی نباید دنبال فریبکاری باشند، بنابراین اگر این کشورها گام مثبتی در مذاکرات بردارند، ما آن را قبول داشته و می‌پذیریم، اما نمی‌توانند زیر این الفاظ حقوق صلح‌آمیز ایران را نادیده بگیرند.

غرب باید تمام حقوق هسته‌ای ملت ایران را بپذیرد/1+5 با عقلانیت مانع از تکرار اشتباهات گذشته شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی باید تمام حقوق هسته‌ای ملت ایران را بپذیرند، تصریح کرد: به طور حتم اگر این کشورها تصور می‌کنند که بتوانند در گام اول یک اموری را صلب کرده و در گام دوم تمام حقوق ملت ایران را متوقف و سد کنند، این تصور تصوری واهی است، از این‌رو رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که دولت مسئله هسته‌ای را از مسیر دیپلماتیک به پیش ببرد.

لاریجانی با بیان اینکه گروه 1+5 باید از عقلانیت خود استفاده کرده تا دچار تکرار اشتباهات و رفتارهای گذشته نشود، گفت: قطعاً ملت ایران در حوزه فناوری هسته‌ای به دنبال سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی نیست، از این‌رو کشورهای غربی باید حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را محترم بشمارند.

مشکلات امروز منطقه تفرقه میان مسلمانان است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با اعلام اینکه یکی از مشکلات امروز منطقه تفرقه میان مسلمانان است، گفت: این موضوع از شگردهای استعماری کشورهای غربی است، زیرا این کشورها از وحدت اسلام و مسلمانان در هراس بودند، از این‌رو با رخنه میان مسلمانان در جهت برهم زدن اتحاد برنامه‌ریزی و تلاش کردند.

ایران حساب تروریست را با فرقه‌های اسلامی جدا می‌کند

وی با تاکید بر اینکه ایران قطعاً می‌خواهد با همه کشورها روابط مسالمت‌آمیزی داشته باشد، افزود: ایران به تئوری وحدت مسلمانان معتقد است و حساب عده‌ای خرابکار و تروریست را با حساب فرقه‌های اسلامی جدا می‌کند، از این‌رو آنچه که در سوریه اتفاق می‌افتد نمونه آتش‌بازی غرب است. از طرف دیگر متاسفانه عده‌ای در دام افتاده و شرایط کشورها منطقه را به وضعیت فرسایشی کشانده‌اند که این اقدامات تروریستی را می‌توان در عراق، لبنان، سوریه و افغانستان مشاهده کرد که قطعاً مبارزه با این اقدامات مشکل است، زیرا افراد تروریست پشت ادبیات دینی ایستاده‌اند، از این‌رو مسلمانان باید با صبر مقاومت کنند.

حزب‌الله هیچ وقت به دنبال درگیری فرقه‌ای نبوده است

رئیس مجلس با بیان اینکه حزب‌الله هیچ وقت به دنبال درگیری فرقه‌ای نبوده است، بیان کرد: یقیناً مقاومت کشورهای اسلامی در شرایط کنونی و در شرایط آتش‌افروزی کشورهای غربی عمیق‌تر خواهد شد، چون بعد از مدتی مشخص می‌شود که تکفیری‌ها چه صدماتی را به حیثیت اسلام وارد کرده‌اند./971/د102/ج

ارسال نظرات