۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۹۰۲۷۹
به مدت دو روز؛

مسابقات سراسری قرآن کریم خوزستان آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خوزستان در زمینه حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم برگزار شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خوزستان در زمینه حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم با حضور مسؤولان کشوری و استانی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان این که فرهنگ عاشورایی با فرهنگ قرآنی آمیخته شده است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در طول حیات خویش به ویژه در واقعه کربلا حامل قرآن و عامل به احکام آن بود.

 

وی با تأکید بر این که جایگاه فرهنگ حسینی در برهه کنونی به حد اعلای خویش در جهان رسیده است، بیان داشت: پیوند امام حسین(ع) و مکتب ایشان با قرآن کریم پیوندی ناگسستنی است.

همچنین در ادامه برنامه حجت الاسلام سید علی میرمحمدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در سخنانی با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت های قرآنی در استان، ابراز داشت: این رشد روز افزون ابعاد گوناگونی را در برمی گیرد؛ چرا که متسابقان در مسابقات قرآن کریم از شکوفه ها آغاز و تا بزرگسالان و میانسالان هم ادامه دارد.

حجت الاسلام میرمحمدی در ادامه با بیان نکاتی پیرامون این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: بیش از  29هزار نفر برای شرکت در مسابقات قرآن استان در سال 92 که در سطوح گوناگون بوده نام نویسی کرده اند.

گفتنی است در پایان این آیین هدایایی به خادمان و اساتید قرآن کریم استان خوزستان اهدا و در ادامه این برنامه مسابقات قرآن به صورت رسمی در بخش ترتیل آغاز شد./9458/پ202/ب

ارسال نظرات