۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۹۰۳۰۸

پاریس تعطیل شد

خبرگزاری رسا ـ کشاورزان پاریسی، جاده های منتهی به پایتخت را مسدود کرند.
اعتراض کشاورزان فرانسوي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در گزارشی از بسته شدن خیابان های منتهی به شهر پاریس به دست کشاورزان معترض خبر داد.


بر همین اساس فردریک کوویلیر وزیر حمل و نقل فرانسه خواستار پایان فوری تحصن کشاورزان در جاده های اطراف پاریس شد.


گفتنی است این اقدام وزیر حمل و نقل فرانسه پس از آن صورت گرفت که کشاورزان فرانسوی در اعتراض به سیاست های دولت در حوزه کشاورزی، به همراه ماشین های کشاورزی خود جاده های منتهی پاریس را مسدود کردند.


لازم به ذکر است در پی بسته شدن خیابان ها چندین خودرو به شدت با هم برخورد کردند که بر اثر آن، یک نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.


کشاورزان فرانسوی ضمن انتقاد شدید به سیاست های دولت می گویند یارانه های بخش کشاورزی در فرانسه بسیار کمتر از دیگر کشورهای اروپایی است حال آنکه آنان مالیات بیشتری می پردازند.


اولیویه گوسو، سخنگوی کشاورزان معترض می گوید: ما به مناسبت هایی جاده ها را می بندیم. دوازده سال پیش هم این کار را در اطراف پاریس کردیم. قراری با وزیر کشاورزی داریم. اگر به خواسته مان نرسیم، اعتراضاتمان را تا 10 دسامبر زمان امضای اصلاحات کشاورزی، شدت خواهیم بخشید.


در پاسخ به فراخوان دو سازمان مدافع حقوق کشاورزان، مبنی بر بستن جاده های پاریس، کشاورزان از سحرگاه پنجشنبه جاده های جنوب و غرب پایتخت را بسته اند./1415/1409/ح

ارسال نظرات