۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۹۰۳۸۶
آیت‌الله استادی:

توجه به مسائل اعتقادی جامعه را به سمت صلاح می‌برد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه علمیه بر ضرورت یادگیری مسائل اعتقادی تأکید کرد و گفت:‌ هرچه اعتقادات مردم محکم‌تر باشد بیشتر به مطالب و احکام دین عمل می‌کنند و در این صورت جامعه رو به صلاح می‌رود.
آيت الله استادي

به گزار ش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه علمیه امشب در جمع عزادارن حسینی حرم کریمه اهل بیت،‌ با بیان این‌که تبلیغ امامت از سوی خدا بر پیامبر(ص) واجب شد، گفت: ‌خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید که اگر این کار را انجام ندهی رسالتت ناتمام می‌ماند.


وی با اشاره به این‌که تکمیل دین بواسطه معرفی امام از سوی پیامبر(ص) است، ابراز کرد: اگر امامت نبود همه کارهای پیامبر از ابتدا بی فایده می‌شد.


دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان این‌که اهمیت امامت به خاطر ماندگاری دین است، اظهار کرد:‌ ماندن دین در این است که پس از پیامبر اسلام کسانی جانشین ایشان شوند تا بتوانند جلوی کم و زیاد شدن دین را بگیرند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر اهمیت مسأله امامت، افزود: کسی که خدا را می‌شناسد و عبادت می‌کند باید پیامبر خدا و ائمه اطهار(ع) را نیز بشناسد و به ایشان معرفت داشته باشد.


امام جمعه قم بر ضرورت شناخت امام معصوم(ع) تأکید کرد و گفت: شناخت امام به این است که به علم و قدرت ایشان معرفت پیدا شود و امام را مفترض‌الطاعه بدانیم.


آیت‌الله استادی با استناد به روایتی به اهمیت وجود پیامبر و امام در جامعه، اشاره کرد و ابراز داشت: صلاح جامعه و مردم به وجود پیامبر و امام معصوم(ع) است.


وی با بیان این‌که امام معصوم(ع) شخصیتی است که مثل و مانند ندارد، اظهار کرد: شناخت ما نسبت به ائمه اطهار(ع) شناختی سطحی است.


دبیر شورای عالی حوزه علمیه یکی از راه‌های شناخت امام معصوم(ع) را تأمل و تدبر در زیارت جامعه کبیره ذکر کرد و افزود: این زیارت از سوی امام هادی(ع) برای تصحیح اعتقادات مردم صادر شده است و جملات زیارت جامعه کبیره به معرفی ائمه اطهار(ع) کمک شایانی می‌کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که پیامبر و امام باید افضل مردم باشند، گفت: خداوند متعال به ائمه اطهار(ع) مقام و سرمایه‌ای داده که به احدی نداده است.


امام جمعه قم با اشاره به این‌که زیارتنامه‌ها کلاس تعلیم است، ابراز کرد:‌ ائمه اطهار(ع) از این راه مردم را با خود آشنا می‌کنند؛ خداوند درجات انبیای مرسل را به ائمه اطهار(ع)داده و هیچ پیامبر و فرشته‌ای نیست مگر این‌که خداوند مقام امام(ع) را به آنها معرفی کرده باشد.


آیت‌الله استادی اهمیت یادگیری مسائل اعتقادی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: هرچه اعتقادات مردم محکم‌تر باشد بیشتر به مطالب و احکام دین عمل می‌کنند و در این صورت جامعه رو به اصلاح می‌رود./927/پ202/ع

ارسال نظرات