۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۹۱۲۰۸
پیش از ظهرامروز؛

مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی پیش از ظهر امروز برگزار شد.
آيت‌الله مهدي قاضي خرم‌‌آبادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدی قاضی خرم‌آبادی، بنیان‌گذار و رییس فقید دانشگاه قم پیش از ظهر امروز در تالار شیخ مفید این دانشگاه با حضور اساتید، مسؤولان و دانشجویان دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام شاهرخی، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه قم سخنرانی کردند.
بر اساس این گزارش، این مراسم با تلاوت آیاتی چند ازکلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز و در ادامه حجت‌الاسلام‌ شاهرخی، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه قم به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی با بیان این‌که برگزاری چنین برنامه‌هایی ترویج معروف است، افزود: بنیانگذار فقید دانشگاه قم با سرلوحه قرار دادن سیره نبوی در عرصه‌های مختلف کشور حضور فعال داشت و آثاری از خود برجای گذاشت که برای تمام افراد حیرت‌آور بود و ما باید امروز علی رغم این که استکبار جهانی در مقابل نظام اسلامی ایستاده‌ است، با الگوگیری از علمای گذشته، در مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی کرده تا بتوانیم به پیروزی نهایی دست پیدا کنیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه قم اظهار داشت: آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی یک شخصیت علمی فرهنگی بود که رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مناسبت رحلت این عالم بزرگ اتفاق افتاد 10 خصلت را به وی نسبت دادند.
حجت‌الاسلام شاهرخی ادامه داد: مقام معظم رهبری آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی را شخصیتی خدمت‌گذار، ایثارگر، خستگی‌ناپذیر، فداکار، دانا، توانا، دارای خدمات برجسته، پرتلاش، مبتکر و کم‌نظیر در جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه توصیف فرمودند.
وی با بیان این مطلب که آیت‌الله قاضی شخصیتی بودند که در تمام عرصه‌های کشور حضور فعال داشت، خاطرنشان کرد: این عالم ربانی علاوه بر اهتمام به علم، در زهد و تقوا نیز سرآمد و منشأ خدمات بسیاری بودند.
گفتنی است، در حاشیه مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی نمایشگاهی با عنوان تجلی اخلاص و ایثار دایر و زندگی آیت‌الله قاضی از قبیل اخلاق، اخلاص، فعالیت‌ها، اساتید و یاران، مدیریت، فعالیت‌های سیاسی، تلاش‌ها و مجاهدات را به نمایش درآورده و در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار داده بود./907/پ203/ن
ارسال نظرات