۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۹۱۶۶۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان خبرداد؛

پرداخت بیش از 13 میلیارد تومان زکات از سوی مردم خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اعزام بیش از 1000 مبلغ در استان خوزستان و محوریت زکات در بین آن ها به عنوان مسأله مهم تبلیغی اظهار داشت: در سال 91 بیش از 13 میلیارد تومان جمع آوری شد.
حجت الاسلام بلک، مديرکل تبيلغات اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، ظهر امروز در نشست تخصصی راه کارهای تبلیغ زکات که در اهواز برگزار شد، با اشاره به جمع آوری بیش از 9 میلیارد تومان زکات از سوی مردم استان خوزستان اظهار داشت: در سال 91 این مبلغ به بیش از 13 میلیارد تومان رسید.

وی به نقش نماینده ولی فقیه در خوزستان در جهت احیای فریضه زکات اشاره کرد و گفت: استان خوزستان با توجه به ظرفیت حوزه علمیه ای که دارد می تواند در جهت تبلیغ این مسأله موفق باشد.

حجت الاسلام بلک با اشاره به جمعیت 7 هزار نفری حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: 350 مبلغ روحانی در قالب طرح هجرت در روستاها به تبلیغ می پردازند که بحث زکات از مهم‎ترین مسائل در نظر گرفته شده جهت تبلیغ از سوی این مبلغان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان به ظرفیت عظیم و مؤثر صدا و سیما در جهت تبلیغ فریضه زکات اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ زکات باید در کشور همچون نماز صورت گیرد.

وی با بیان این که زکات باید به عنوان یک تکلیف شرعی از سوی مردم انجام شود، خاطر نشان کرد: در سال جاری پیش از فصل برداشت بیش از 1000 مبلغ در استان نسبت به ترویج فریضه زکات تبلیغ کردند.

حجت الاسلام بلک زکات را سبب ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه دانست و گفت: پرداخت زکات، انفاق در راه خدا و سبب سعادت و رستگاری انسان می شود./9464/پ203/غ

ارسال نظرات