۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۹۱۶۸۷
دبیر ستاد احیای زکات کشور خبر داد؛

بیش از 24 هزار معتمد روستایی در زمینه احیای زکات ساماندهی شدند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای زکات کشور، با اشاره به اهمیت انتخاب یک معتمد برای هر روستا در زمینه کمک به احیای امر زکات اظهار داشت: بیش از 24 هزار معتمد روستایی در زمینه احیای زکات ساماندهی شدند.
حسين نبي لو دبير ستاد احياي زكات كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسین نبی لو، دبیر ستاد احیای زکات کشور، عصر امروز در نشست تخصصی راه کارهای تبلیغ زکات که در اهواز برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخاب یک معتمد برای هر روستا در زمینه کمک به احیای امر زکات اظهار داشت: بیش از 24 هزار معتمد روستایی در زمینه احیای زکات ساماندهی شدند.

وی با اشاره به تأسیس ستاد زکات استان خوزستان در سال 75 خاطر نشان کرد: در راستای احیای امر زکات در سال 75 این ستاد در استان خوزستان با همت آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان تشکیل شد.

نبی لو به طرح پرداخت معادل زکات از سوی دولت اشاره و تأکید کرد: پس از افزایش آمار پرداخت زکات از سوی مردم در سال های 90 و 91 دولت با مشکلات مالی مواجه شد و ادامه این طرح تا حدودی با مشکل مواجه شد.

وی با اشاره به آمارهای پرداخت زکات از سوی مردم خاطر نشان کرد: با توجه به سیستم موجود در ستاد احیای زکات این آمار ها واقعی است و امکان هیچ گونه جا به جایی وجود ندارد.

نبی لو در مبحث هزینه های زکات جمع آوری شده اظهار داشت: در این مسأله قبل از خرج هر گونه مبلغ هزینه کرد ابتدا به تأیید نماینده ولی فقیه به عنوان نماینده حاکم شرع می رسد.

دبیر ستاد احیای زکات با بیان این که پرداخت زکات سبب از بین رفتن فقر در جامعه می شود، اظهار داشت: عمل به این فریضه الهی سلامت روحی جامعه را به همراه دارد./9464/پ202/س

ارسال نظرات