۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۹۲۱۵۵
دبیر ستاد حقوق بشر:

تهدیدهای دشمن به خاطر ترس از ایران است /متن توافقنامه ژنو باید مورد تحلیل جامع قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد حقوق بشر با بیان این‌که نهادهای مسؤول به ویژه مجلس در زمینه تحلیل توافقنامه ژنو باید وارد عمل شوند، گفت: مجلس در این زمینه کوتاهی کرده و باید با برگزاری جلسات متعدد متن توافقنامه را خط به خط تحلیل و بررسی کند.
محمد جواد لاريجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر پنج شنبه شب در برنامه دیروز، امروز فردا، مذاکرات ژنو را مورد توجه قرار داد و گفت: این مذاکرات دلیلی بر توانمندی نظام اسلامی ایران و یک پیروزی برای کشور در کل منطقه بود.
تهدیهای دشمن نشانه ترس آنها از ایران است
وی با اشاره به تهدیدهای غربی‌ها، تهدید را نشانه ترس دانست و ابراز کرد: امروز جمهوری اسلامی به قدرت بزرگی در منطقه و جهان مبدل شده و تهدیدهای آنها نشانه ترس است.
مشاور امور بین‌الملل رییس قوه قضائیه ادامه داد: تهدیدهای آمریکا نشانه تنازل آنها است و با این اقدامات می‌خواهند ضعف‌های خود را بپوشانند.
انتقاد از برخی مسؤولان به خاطر امید دادن به دشمن
دبیر ستاد حقوق بشر با بیان این‌که مسؤولان آمریکایی فکر می‌کنند فشارهای اقتصادی ایران را به وضعیت بدی رسانده است، از برخی مسؤولان کشور به خاطر صحبت‌های نسنجیده و امید دادن به دشمنان انتقاد کرد.
لاریجانی با اشاره به این‌که اقتصاد ما باید بر اساس واقعیت‌ها پایه گذاری شود، بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و اظهار داشت: بودجه ما باید بر اساس اقتصاد مقاومتی بنا می‌شد.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مذاکرات درستی با طرف‌های غربی داشته باشیم باید به آنها بفهمانیم که جمهوری اسلامی با تحریم یا بدون تحریم به پیشرفت می‌رسد.
مشاور امور بین‌الملل رییس قوه قضائیه با اشاره به تهدیدها و فشارهای اخیر دولتمردان آمریکایی، گفت: دولت آمریکا دست نشانده و وابسته به رژیم صهیونیستی است.
مذاکره کنندگان مورد حمایت نظام و مردم هستند
دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه با تأکید بر این‌که دولت ایران و مذاکره کنندگان مورد حمایت نظام و مردم هستند، ابراز کرد: مذاکره کنندگان نباید در این مسیر احساس ضعف داشته باشند؛ این مسیر نتیجه خوبی دارد و هر اتفاقی که بیفتد ما یک قدم جلو هستیم.
لزوم تحلیل و بررسی متن توافقنامه ژنو
لاریجانی بر ضرورت توجه نهادهای مسؤول به ویژه مجلس در زمینه توافقنامه ژنو تأکید کرد و افزود: مجلس در این زمینه کوتاهی کرده و باید با برگزاری جلسات متعدد متن توافقنامه را خط به خط تحلیل و بررسی کند.
وی با بیان این‌که برخی از مسائل این سند با قانون اساسی ما در تضاد است، اظهار کرد: دوره طولانی مدت که در این توافقنامه آمده بدون قید است و ممکن است بیست سال طول بکشد و در جایی دیگر در این سند بندی آمده که هرگونه برنامه ریزی برای غنی سازی یا توسعه آن باید به شکل استصوابی با 5+1 در میان گذاشته شود و آنها باید ببینند که ما نیاز به غنی سازی داریم یا نه و این‌که اگر نیاز است در کجا غنی سازی کنیم.
مشاور امور بین‌الملل رییس قوه قضائیه با اشاره به بند دیگری از توافقنامه، گفت: در این سند آمده که اگر یک بند از آن قبول نشود بقیه نیز از بین می‌رود؛ آنها بیان می‌کنند که کنگره باید قانع شود و ما نیز در مقابل می‌گوییم نظام و ملت ما باید قانع شوند.
نظام اسلامی کابوس قدرت‌های جهان
دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه، سخنان رهبری مبنی بر جلوگیری ایران از تسلط غربی‌ها به جهان را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز ایران اسلامی به یک کابوس برای کسانی که به دنبال تسلط بر جهان هستند تبدیل شده است.
لاریجانی با بیان این‌که امروز باید شناخت مناسبی از شرایط داشته باشیم و نقش خود را در منطقه به خوبی ایفا کنیم، ابراز کرد: همه طراحی‌ها و جنایات غربی ها در سوریه به خاطر ایران با شکست مواجه شد.
تخلفات احمد شهید شأنیت حقوق بشر را زیر سؤال برده است
وی با اشاره به اتهامات احمد شهید راجع به عدم رعایت حقوق بشر در ایران، ابرازکرد: متأسفانه امروز از گروه‌های تروریستی به عنوان مدافعان حقوق بشر یاد می‌شود؛ همه اتهامات احمد شهید مستنداً از سوی قوه قضائیه پاسخ داده شده است.
مشاور امور بین‌الملل رییس قوه قضائیه با تأکید بر این‌که تخلفات احمد شهید شأنیت حقوق بشر را زیر سؤال برده است، گفت: امروز دستاوردهای قوه قضائیه در نظام اسلامی کم نظیر و مایه افتخار است./927/پ202/ع
ارسال نظرات