۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۹۲۲۶۵
رییس پژوهشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی:

اقتصاد پژوهش مورد توجه محققان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی با بیان این‌که در حوزه اقتصاد پژوهش، فعالیت‌های کمتری صورت گرفته است، گفت: نیاز است طلاب جامعةالمصطفی بیشتر به ابعاد این حوزه بپردازند، چون همین امر است که ما را به مرجعیت علمی می‌رساند.
حجت‌الاسلام مهدي رجايي، رييس پژوهشگاه بين‌المللي جامعةالمصطفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی رجایی، رییس پژوهشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی  ظهر امروز در نشست نشست پژوهش و مرجعیت علمی جامعةالمصطفی العالمیه که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی جامعةالمصطفی برگزار شد، با اشاره به هفته پژوهش، گفت: هفته پژوهش فرصتی است تا فعالیت‌های پژوهشی معرفی و نتیجه‌گیری خوبی در آن صورت بگیرد.
وی با بیان این‌که در حوزه اقتصاد پژوهش، فعالیت‌های کمتری صورت گرفته است، افزود: نیاز است طلاب جامعةالمصطفی بیشتر به ابعاد این حوزه بپردازند، چون همین امر است که ما را به مرجعیت علمی می‌رساند.
رییس پژوهشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی اظهار داشت: در عرصه پژوهش همچون فعالیت‌های دیگر نیازمند منابع مالی هستیم و این امر از نگاه اقتصادی در سه وجه تقاضا، تولید و توزیع انجام می‌شود.
حجت الاسلام رجایی با اشاره به این مطلب که در حوزه تقاضا ما نیاز به یک نقشه راه داریم، خاطرنشان کرد: تقاضا به دو صورت بالفعل و بالقوه انجام می شود که ما باید تلاش کنیم متقاضیان بالفعل خود را حفظ کرده و متقاضیان بالقوه را نیز با توجیه محصول پژوهشی خود بالفعل کنیم.
وی تصریح کرد: یک محقق نیاز است برای ارائه یک تحقیق خوب دارای ویژگی هایی همچون داشتن دانش لازم، خلاقیت، مهارت نویسندگی و مهارت‌های تحقیق و پژوهش باشد تا بتواند با پژوهش خود ایجاد تقاضا کند.
رییس پژوهشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی با بیان این‌که انتخاب متون مناسب باید متناسب با نیاز جامعه مقصد باشد، بیان داشت: تاکنون در این زمینه حرکت خوبی انجام نشده و متون بر اساس نیاز جامعه مقصد طراحی نمی‌شوند.
وی با اشاره به این‌که  امروز محققان و پژوهشگران حرفه‌ای کم هستند، افزود: محقق خوب، محققی است که توان انجام تحقیق را داشته و بنا به تقاضا تحقیق انجام دهد.
حجت الاسلام رجایی ابراز داشت: امروزه تبلیغ محصول دارای اهمیت بسیار بالایی است و حضور در فروشگاه‌های بزرگ و نمایشگاه‌ها یکی از راه‌های نشر و توزیع مناسب تحقیقات است و به امر اقتصاد پژوهش کمک می‌کند.
وی با بیان این‌که در عرصه تحقیقات، تألیف و ترجمه حضور کمرنگی در تبلیغات وجود دارد، گفت: باید این مقوله به صورت گسترده‌تر پیگیری شود تا هم منابع مالی خوب جذب شود و هم نیاز جامعه هدف برطرف گردد.
رییس پژوهشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی در پایان خاطرنشان کرد: برای دستیابی به موفقیت‌ در عرصه پژوهش، باید محققان حضور خود را در جامعه و تبلیغ بیشتر از پیش نشان داده و بعد اقتصادی پژوهش را نیز مدنظر داشته باشند./907/پ202/ن
ارسال نظرات