۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۹۲۴۲۰
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

حوزه علمیه و دانشگاه دو نهادهدایت گر در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که همه چیز باید در خدمت انسان و جامعه باشد، گفت: حوزه علمیه و دانشگاه دو نهاد هدایت گر در جامعه هستند.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که حوزه علمیه و دانشگاه، دو نهاد خدمتگزار، هدایتگر و تأثیرگذار در جامعه هستند، گفت: باید وحدت بین این دو نهاد با توجه به هدف واحدی که هر دو می توانند در خدمت به کشور داشته باشند، ایجاد شود.

وی با اشاره به توطئه های دشمن، گفت: حوزه های علمیه باید در راستای آشناکردن نسل جوان با مبانی دینی تلاش کنند.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح  در 27آذر ماه، بیان داشت: شهید مفتح از شخصیت های ارزشمندی است که برخاسته از حوزه علمیه است.

وی گفت: شهید مفتح در راستای هم سو کردن دو نهاد مقدس حوزه علمیه و دانشگاه تلاش کرد و سعی بر آشنا سازی جوانان با مبانی دینی داشته و  فاصله بین حوزه علمیه و دانشگاه ها را کاهش داد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که در حوزه علمیه علم دین پیگیری می شود و در دانشگاه ها علوم تجربی، افزود: این دو نهاد در یک مسیر و یک هدف واحد که انسان است، می توان به خدمت گرفته شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: علم دین در راستای هدایت انسان، و علم پزشکی به عنوان نماینده علوم تجربی برای سلامت و رفاه انسان است.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که دو دسته از علم در حوزه و دانشگاه پیگیری می شود، تأکید کرد: حوزه علمیه و دانشگاه باید با هدف مشترک خویش که انسان است حرکت کنند و همدیگر را پوشش دهند.

وی با بیان این که حضور روحانیان در دانشگاه ها و ارتباط با جوانان ضروری است، افزود: حضور روحانیت در فضای دانشگاه تأثیرات مثبت دارد و وظیفه روحانیت که هدایت افراد است، باید با جوانان در ارتباط باشد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: حوزه علمیه نیازمند برخی روش های موجود در دانشگاه جهت تحصیل است.

وی با بیان این که منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، صرفا حضور روحانیت در دانشگاه ها و حضور اساتید دانشگاه در حوزه علمیه نیست، خاطرنشان کرد: منظور از وحدت، وحدت در هدف است.

 حجت الاسلام مبلغی افزود: هدف از وحدت این دو نهاد، کلی ساختن تمدن اسلامی است./9451/ت302/ب

ارسال نظرات