۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۹۲۸۹۰

نخستین فراخوان ایدها، الگوها و آثار مسجد تراز انقلاب اسلامی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد نخستین فراخوان ایدها، الگوها، آثار و محصولات مسجد تراز انقلاب اسلامی را اعلام کرد.
نخستین فراخوان ایدها، الگوها و آثار مسجد تراز انقلاب اسلامی اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد نخستین فراخوان ایدها، الگوها، آثار و محصولات مسجد تراز انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، موضوعات فراخوان شامل «مسجد، پایگاه نشر معارف قرآن و اهل‌بیت(ع)»، «مسجد، مرکز تعمیق اخوت ایمانی و رشد فضایل اخلاقی»، «مسجد، مأمن نوجوانان و جوانان»، «مسجد، میعادگاه منتظران انقلابی»، «مسجد، کانون حیات طیبه خانواده» است.

همچنین، «مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسجد، محور خدمات فرهنگی و اجتماعی محله»، «مسجد، خواستگاه و پشتیبان بیداری اسلامی»، «مسجد، پیشتاز در تقویت روحیه خودباوری ملی»، «مسجد، جلوه‌گاه اراده مردم در عمران خانه‌ خدا» از دیگر محورها و موضوعات فراخوان مسجد تراز انقلاب اسلامی است.

این گزارش می‌‌افزاید، نخستین فراخوان ایدها، الگوها، آثار و محصولات مسجد تراز انقلاب اسلامی در دو سطح اختصاصی و تخصصی برگزار می‌شود، اختصاصی شامل مساجد سراسر کشور به ویژه مساجد استان تهران، کانون‌های فرهنگی، هنری و پایگاه‌های بسیج مساجد است.

بخش تخصصی نیز ویژه مراکز آموزش عالی همانند دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و نهادهای علمی و فرهنگی است.

مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن ماه سال جاری بوده و علاقمندان، صاحب‌نظران می‌توانند آثار خود را در قالب مقالات علمی و پایان‌نامه‌‌های کاربردی با ریشه حوزوی یا دانشگاهی، ایده‌های مرتبط به موضوعات که برنامه‌های آن قابل اجرا در مساجد شهری و روستای است را به این دبیرخانه ارسال کنند.

الگوهای موفق تجربه شده در فضای مسجدی قابل تعمیم به سایر مساجد با امکانات متوسط و آثار، محصولات فرهنگی، ادبی و هنری از دیگر قالب‌های است که علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه نخستین فراخوان مسجد تراز انقلاب اسلامی ارسال کنند.

علاقمندان و صاحب‌نظران می‌توانند آثار خود را به نشانی «fam.masjed.ir» ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی «www.masjed.ir»، بخش «فام» مراجعه کنند.

همچنین افراد می‌تواند آثار و محصولات خود را از طریق پستی به نشانی، قم، 45 متری صدوق(زنبیل آباد)، 20 متری حضرت ابالفضل(ع)، پلاک 103، دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد به کد پستی «3713163431» ارسال کنند.

شماره تلفن «6 ـ 02532923835» نیز در وقت اداری پاسخگوی افراد جهت کسب اطلاعات بیشتر است.

گفتنی است، شعار نخستین فراخوان ایده‌ها و الگوهای مسجد تراز انقلاب اسلامی «آینده را از مسجد بسازیم» بوده و به آثار برگزیده قالب‌های فراخوان هدایای ارزنده‌ و نفیسی اهدا می‌شود.

شایان ذکر است، تاکنون 130 اثر فرهنگی و محصولات به این فراخوان ارسال شده و در مرحله پایانی نیز با برگزاری همایش به بهترین آثار هدایا اعطا می‌شود./993/ت302/ن

 

ارسال نظرات