۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۹۲۹۱۵
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن هرگز به دنبال خیرخواهی نبوده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دشمن هرگز به دنبال خیرخواهی نبوده است، گفت: دشمنی که برای انحراف نسل جوان ما میلیاردها دلار هزینه کرده‌ و به بهانه برنامه هسته‌ای به تحریم دارو پرداخته است، خیرخواه ما نیست.
حجت الاسلام سيدحسين حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حرم مطهر حضرت معصومه(س) به بررسی اخلاق در قرآن پرداخت و گفت: قرآن کریم به والدین می‌فرماید «در محبت به فرزندان خود گرفتار افراط و تفریط نشده و نسبت به آن‌ها از راه موعظه دعوت به نیکی کنید».

وی ادامه داد: باید اعتراف کنیم که در جامعه بسیاری از والدین نسبت به فرزندان خود از راه موعظه وارده نشده و آن‌ها را با نرم زبانی به کارهای خیر دعوت نمی‌کنند، عبدالله بن مسعود می‌گوید که نبی‌اکرم(ص) برای یک موعظه کردن 10 بار ما را تشویق و تمجید می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: قرآن به والدین توصیه می‌کند «فرزندان خود را به نماز و روزه دعوت کنید و در این راه نیز شکیبا و صبور باشید»، ممکن است جوانی با یکبار نصحیت کردن به نماز خواندن اهتمام نداشته باشد، ولی والدین نباید او را تردد کنند بلکه باید در این راه صبر داشته باشند.

وی افزود: سوره تحریم نیز می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آوردید شما در برابر زن و فرزند خود مسؤولیت دارید»، درست است که جامعه، رسانه، مدرسه، علما نیز در برابر افراد مسؤولیت دارند، ولی افراد نباید مسؤولیت خود را فراموش کند.

حجت‌الاسلام حسینی قمی با بیان این‌که نصیحت کردن فرزندان باید با نرم زبانی و بیان آثار شوم منکرها باشد، خاطرنشان کرد: قرآن به افراد تأکید می‌کند که با غرور در زمین راه نرفته و با دیگران بد اخلاقی نکنند، چرا که خداوند متعال افراد متکبر و مغرور را دوست ندارد.

وی تصریح کرد: نسل جوانان امروز همان‌گونه که برای دریافت سخنان باطل آمادگی دارد برای دریافت سخنان حق نیز آمادگی دارد،‌ اگر ما به سراغ جوانان خود نرویم دیگران به سراغ آن‌ها می‌روند، امام صادق(ع) به اصحاب خود می‌فرمایند «قبل از این‌که دیگران به سراغ نسل شما بروند شما به سراغ نسل خودتان بروید».

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که افراد باید به سراغ نسل جوان رفته و به آن‌ها توجه داشته باشند، بیان داشت: نسل جوان به زودی حق را می‌پذیرند، پیامبر(ص) در روایتی می‌فرمایند «وقتی من به نبوت مبعوث شدم جوانان با من همراه و هم قسم شدند، در حالی که پیرها با من مخالفت می‌کردند».

وی یادآور شد: بیشتر شهدای پر افتخار هشت سال دفاع مقدس ما نیز جوانان بودند، در کنار نبی‌اکرم(ص) جوانان بودند، البته باید والدین مراقب باشند که فرزندانشان گرفتار دام‌های دشمنان همانند نگاه به ماهواره نشوند.

حجت‌الاسلام حسینی قمی با بیان این‌که دشمنان برای فرزندان ما برنامه‌ریزی کردند، خاطرنشان کرد: چرا ما باید سادگی کنیم، این‌ها دشمنان ما هستند و هیچ‌گاه به دنبال خیرخواهی ما نیستند، برای انحراف نسل جوان لازم نیست صدها ساعت کار شود، هر چند برای جذب او باید صدها ساعت کار شود، ساخت بنیان‌های فکری جوانان سخت است، ولی تخریب این تفکرات گاهی با یک سریال انجام می‌شود.

وی افزود: دشمنان قصد خیرخواهی ما را ندارند، میلیاردها دلار برای شبکه‌های ماهواره‌ای هزینه می‌کنند تا جوانان ما را گمراه کنند، دشمنان به بهانه برنامه‌ای هسته‌ای شبکه‌‌های ایرانی، دارو را تحریم کردند، پس چگونه می‌توان توقع داشت که این‌ها خیرخواه ما باشند.  

استاد حوزه و دانشگاه دعا به فرزندان را از وظایف والدین نسبت به فرزندان خواند و گفت: در روایت نقل شده امیرمؤمنان(ع) بیش از همه دعای می‌کردند «خدایا فرزندان و همسران ما را با ایمانشان نور چشممان قرار ده»، در روایت دیگر وارد شده که امام صادق(ع) هر شب دو رکعت نماز برای سعادت فرزندان خویش می‌خواندند./993/پ202/ی

ارسال نظرات