۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۹۳۰۳۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری؛

افزایش هرساله عزاداران حسینی پاسخی محکم به دشمنان اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی با بیان این که دشمنی با امام حسین(ع) در طول تاریخ مشاهده می شد، اظهار داشت: با وجود این دشمنی ها هر ساله بر شور و اشتیاق مردم جهت شرکت در مراسم عاشورا و اربعین حسینی بیشتر می شود.
آيت الله سيد علي شفيعي اربعين حسيني در مسجد آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی اهواز، با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) اظهار داشت: از آن جایی که وجود انسان مادی است، به مسائلی از جمله خوردن، آشامیدن و استراحت نیاز دارد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: انسان باید بخشی از زندگی خود را برای پاسخ به غریزه قرار دهد، البته پاسخ به این نیاز ها نیز باید از مسیر حلال داده شود.

آیت الله شفیعی با بیان این که پاسخ به نیازهای نفسانی نباید به حیثیت و شخصیت انسان لطمه زند اظهار داشت: برخی مسائل مباح هستند، اما شخص باید به تناسب سن و سال خود به نیازهای نفسانی خود پاسخ دهد.

وی با بیان این که مسأله ای که انسان در استفاده از حلال باید مورد توجه قرار دهد، اسراف نکردن است، تصریح کرد: خواسته های نفسانی انسان باید مقدمه برای رسیدن به دین قرار گیرند.

چه کنیم که اعمال روزمره ثواب اخروی پیدا کند؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دنیا را فانی و اعمال انسان را باقی عنوان کرد و گفت: استفاده از مباحات باید برای انسان وسیله ای جهت تقرب به خداوند قرار گیرد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: امور دنیوی انسان اگر با نیت قوت برای انجام امور دینی انجام شود دارای ثواب و اجر اخروی است.

آیت الله شفیعی با بیان این که نباید دنیا را فدای دین و دین را فدای دنیا کرد،  اظهار داشت: تعادل از انسان شخصیتی مؤمن می سازد که بهشت جایگاه او است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: در آخرالزمان دوره ای می رسد که جایگاه کارهای منکر و معروف در جامعه تغییر می کند.

پاسخ آیت الله شفیعی به دو شبهه درباره عاشورا و اربعین

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به شبهه هایی از سوی دشمنان و شبکه های ماهواره ای اشاره و تصریح کرد: عده ای شبهه ای مطرح می کنند که تا چه زمانی این عزاداری ها ادامه پیدا می کند و جرا در اسلام غم بیش از شادی است؟ باید در پاسخ گفت: این حزن و شادی ها در محدوده مباح است و این مردم هستند که با علاقه و خودجوش به برپایی عزای ائمه اطهار و سیدالشهدا می پردازند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایام شادی و حزن و اندوه در اسلام به صورت مساوی است، اظهار داشت: برخی سرور خود را در برپایی عزای سیدالشهدا می یابند.

وی به شبهه ای دیگر اشاره و با بیان این که برخی مطرح کرده اند که این پیاده روی چه فایده ای و چه دلیلی دارد که مردم این مسیر های طولانی را به سمت کربلا پیاده بروند، تأکید کرد: فلسفه پیاده روی حتی بدون هیچ هدف و مقصودی دارای برکات فراوانی است و پزشکان همواره تأکید فراوانی بر پیاده روی روزانه دارند.

آیت الله شفیعی با اشاره به حضور بیست میلیونی شیعیان جهان در کربلا همزمان با روز اربعین خاطرنشان کرد: پیاده روی در این مسیر به معنای تعظیم شعائر الهی و نشان از احترام و عرض ادب نسبت به امام حسین(ع) است.

وی به شرکت بزرگان مسیحی و اهل سنت در پیاده روی اربعین اشاره و تصریح کرد: در انتفاضه شعبانیه عراق که در زمان صدا ملعون انجام شد و زوار امام حسین(ع) در مسیر کربلا  به رگبار بسته شدند، صدام گفت امروز فاتحه شیعه خوانده شد.

آیت الله شفیعی با بیان این که دشمنی با امام حسین(ع) در طول تاریخ مشاهده می شد، اظهار داشت: با وجود این دشمنی ها هر ساله بر شور و اشتیاق مردم جهت شرکت در مراسم عاشورا و اربعین حسینی بیشتر می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: امروز دشمن از شیعه هراس دارد و استکبار هر عملی را در راستای شیعه هراسی به انجام می رساند./9464/پ201/س

ارسال نظرات