۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۹۴۰۴۸

204 بقعه متبرکه در استان خوزستان وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، با بیان این که در حال حاضر 204 بقعه مستند در استان خوزستان وجود دارد، تصریح کرد: این بقاع به عنوان ظرفیت های فرهنگی استان خوزستان شناخته شده اند و میزبان مردم در مراسمات گوناگون هستند.
حجت الاسلام ميرمحمدي، مديرکل اوقاف و امور خيريه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید علی میرمحمدی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، شامگاه شنبه در دیدار مسؤولان اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به چشم اندازهای اداره اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: بقاع امامزادگان و اماکن متبرکه، بررسی موقوفات و مسائل وقفی و فعالیت های فرهنگی سه محوریت مهم این اداره است.

وی با بیان این که در حال حاضر 204 بقعه متبرکه در استان خوزستان وجود دارد تصریح کرد: این بقاع به عنوان ظرفیت های فرهنگی استان خوزستان شناخته شده اند و میزبان مردم در مراسمات گوناگون هستند.

حجت الاسلام میرمحمدی، 187بقعه در استان خوزستان را دارای قدمت تاریخی دانست و گفت: این بقاع نیازمند بازسازی و توجه ویژه هستند و به همین دلیل سازمان اوقاف 27 بقعه را در طرح جامع امامزادگان قرار داد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در ادامه تصریح کرد: در بخش احیای موقوفات افزون بر ترویج فرهنگ وقف، توجه ویژه ای به آشنایی مردم با احکام وقف شده است و در خوزستان پیرامون این امر چندین نیت وقفی به صورت کلی مشخص شد.

تربیت 22 هزار حافظ قرآن در بقاع متبرکه استان خوزستان

وی با اشاره به تعیین نیت های وقف از جمله کمک به ایتام، دانشجویان و دانشگاهیان بی بضاعت خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از 3 میلیارد تومان احیای موقوفات در این بخش صورت گرفته است.

حجت الاسلام میرمحمدی به تعیین چشم انداز تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: در استان خوزستان بیش از 22 هزار حافظ قرآن تربیت شده است.

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل « بقاع متبرکه به قطب فرهنگی » خاطرنشان کرد: در مسابقات تفسیر قرآن که از سوی این اداره برگزار شد، 93 هزار نفر شرکت کردند که این آمار نشان دهنده میل و اشتیاق جوانان خوزستانی نسبت به فراگیری معارف قرآنی دارند.

حرکت سازمان اوقاف و امور خیریه به سمت بانکداری بدون ربا

وی به حرکت سازمان اوقاف و امور خیریه به سمت بانکداری بدون ربا اشاره کرد و گفت: در این زمینه مؤسسه مالی و اعتباری راسخون تشکیل شده است و مهم ترین فعالیت آن در ابتدا، اعطای وام های بدون سود است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، با بیان این که مؤسسه قرض الحسنه راسخون مقدمه ای برای ورود به بانکداری بدون ربا است، خاطر نشان کرد: این مسأله مقدمه ای برای ورود به بانکداری اسلامی است که پس از دریافت مجوز مؤسسه مالی و اعتباری به بانک تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام میرمحمدی با تأکید بر اهتمام ویژه و نظارت بر مصارف موقوفات اشاره و تصریح کرد: پس از غبارروبی بقاع متبرکه مجموع نذورات تحویل نماینده بانک می شود و به حساب امامزاده در هر شهرستان واریز در همان بقاع هزینه می شود./9464/پ202/ب

ارسال نظرات